22 Wrz 2009, Wto 22:56, PID: 177538
Funkcjonowanie w "normalnym" świecie - temat 3: Kariera w pracy
Wszystkim w pracy mówisz że nie masz czasu. Ktoś cię prosi o coś , a ty mu " nie mam czasu bo tak jestem zarobiony" i tak zleci cały dzień. Ważne jest donoszenie na kolegów i koleżanki . Bardziej doświadczeni karierowicze prowadzą nawet specjalne notesy do zapisywania kto co powiedział i zrobił. Istotne jest wyczucie co lubi szef , co lubi słyszeć i czego nie lubi. Trzeba mu w czasie narad lub spotkań mówić to co lubi i unikać jak ognia tego co nie lubi. Np jeśli lubi słyszeć jakieś błyskotliwości z serii że jak zrobimy to i tamto to osiągniemy 1000% więcej tego co dotychczas. I nieważne że to co mu się mówi to totalne bzdury na resorach - ważne jest że będzie cię kojarzył po krótkim czasie z dobrymi pomysłami i będzie o tobie myślał że zdolny z ciebie młody człowiek potrzebny dla firmy i godny sporej podwyżki. Jak stanie się coś złego w firmie z twojej przyczyny lub za sprawą kogoś innego nigdy tego szefowi nie mów. Niech zrobią to inni. Ty masz się kojarzyć z dobrymi wiadomościami. Jak coś spartolisz to nigdy się nie tłumacz i nie baw się w wyjaśnienia. Szybko zapomnij o sprawie niezależnie od jej kalibru.
Wszystkim w pracy mówisz że nie masz czasu. Ktoś cię prosi o coś , a ty mu " nie mam czasu bo tak jestem zarobiony" i tak zleci cały dzień. Ważne jest donoszenie na kolegów i koleżanki . Bardziej doświadczeni karierowicze prowadzą nawet specjalne notesy do zapisywania kto co powiedział i zrobił. Istotne jest wyczucie co lubi szef , co lubi słyszeć i czego nie lubi. Trzeba mu w czasie narad lub spotkań mówić to co lubi i unikać jak ognia tego co nie lubi. Np jeśli lubi słyszeć jakieś błyskotliwości z serii że jak zrobimy to i tamto to osiągniemy 1000% więcej tego co dotychczas. I nieważne że to co mu się mówi to totalne bzdury na resorach - ważne jest że będzie cię kojarzył po krótkim czasie z dobrymi pomysłami i będzie o tobie myślał że zdolny z ciebie młody człowiek potrzebny dla firmy i godny sporej podwyżki. Jak stanie się coś złego w firmie z twojej przyczyny lub za sprawą kogoś innego nigdy tego szefowi nie mów. Niech zrobią to inni. Ty masz się kojarzyć z dobrymi wiadomościami. Jak coś spartolisz to nigdy się nie tłumacz i nie baw się w wyjaśnienia. Szybko zapomnij o sprawie niezależnie od jej kalibru.