03 Kwi 2016, Nie 8:06, PID: 528660
Fobia społeczna - termin ukuty przez GlaxoSmithKline w 1998 roku. Po sukcesach marketingowych w tworzeniu innych chorób, na które psychiatria ma "magiczne kule", wytworzyli ten.
Inne teminy jak dwubiegunowa, czy ADHD też zostały wykorzystane na potrzeby marketingowe firm farmaceutycznych. Potem maszyna reklamowa informowała społeczeństwo, że są to powszechne "choroby", na które psychiatria ma leki. Zapomnieli tylko dodać, że nieskuteczne(badania nie potwierdzały większej skuteczności niż placebo u większości ludzi) i powodujące masę skutków obocznych.
Historia psychiatrii to historia kłamstw, przemilczeń i świetnej machiny marketingowej.
Co kiedyś było nieśmiałością, mniej lub bardziej akceptowalną cechą charakteru która można przezwyciężyć, stało się chorobą na którą psychiatria ma magiczne lekarstwo i w efekcie ludzie, którzy mieli szanse ją przezwyciężyć, stawali się po wpadnięciu w pułapkę psychiatrii pacjentami na życie.
Inne teminy jak dwubiegunowa, czy ADHD też zostały wykorzystane na potrzeby marketingowe firm farmaceutycznych. Potem maszyna reklamowa informowała społeczeństwo, że są to powszechne "choroby", na które psychiatria ma leki. Zapomnieli tylko dodać, że nieskuteczne(badania nie potwierdzały większej skuteczności niż placebo u większości ludzi) i powodujące masę skutków obocznych.
Historia psychiatrii to historia kłamstw, przemilczeń i świetnej machiny marketingowej.
Co kiedyś było nieśmiałością, mniej lub bardziej akceptowalną cechą charakteru która można przezwyciężyć, stało się chorobą na którą psychiatria ma magiczne lekarstwo i w efekcie ludzie, którzy mieli szanse ją przezwyciężyć, stawali się po wpadnięciu w pułapkę psychiatrii pacjentami na życie.