Ankieta: Czy uważasz że strona internetowa/blog samopomocowy to dobre rozwiązanie?
Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie.
Tak
85.71%
12 85.71%
Nie
14.29%
2 14.29%
Razem 14 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

 - Czy uważasz że strona internetowa/blog samopomocowy to dobre rozwiązanie?
#1
Wink 
Hej kochani,
Tak jak w temacie.
Myślę o takim projekcie, ja jako osoba która wydaje mi się wyszła z fobii, przy współpracy z grupą in-dyscyplinarną (psycholog, psychiatra, pedagog,duchowny i inni).
Odpisz
#2
Jak najbardziej    :Uśmiecha się:
[-] 1 użytkownik polubił(o) wpis smuteczek:
  • slonecznik77
Odpisz
#3
Nie sądzę myślę że realne działanie np. wychodzenie do ludzi, przełamywanie się stanowi realną szansę na zmianę, tylko że jest to cholernie trudne. A tego typu strony to łudzenie się że może to pomóc. Przeczytałem tony poradników, obejrzałem setki filmików i nadal jestem w punkcje wyjścia.
[-] 1 użytkownik polubił(o) wpis wicek:
  • slonecznik77
Odpisz
#4
(18 Lut 2018, Nie 12:02)wicek napisał(a): Nie sądzę myślę że realne działanie np. wychodzenie do ludzi, przełamywanie się stanowi realną szansę na zmianę, tylko że jest to cholernie trudne. A tego typu strony to łudzenie się że może to pomóc. Przeczytałem tony poradników, obejrzałem setki filmików i nadal jestem w punkcje wyjścia.

Hej,
...
Ja widzę to nieco inaczej.
"Np. wychodzenie do ludzi, przełamywanie się stanowi realną szansę na zmianę,"
Czy na pewno? Nie raz potrzeba sposobu.    :Uśmiecha się puszczając oko: To trochę jak działaniem na siłę np. otworzenie zatrzaśniętych drzwi, sama siła ( w tym wypadku "ekspozycja na czynniki wywołujące lęk.) nie wystarczą trzeba użyć klucza, narzędzi. Piszę to bo przed znalezieniem terapii ACT myślałem podobnie ja Ty. Pomimo lęku i bólu wychodziłem do ludzi, starałem się zagadywać i studia i praca... I nie przyniosło to głębszych efektów. Myślę że właśnie ta ekspozycja + odpowiednie metody to jest właściwe połączenie. Napisałeś że przerobiłeś już wiele poradników: Czytałeś może "W pułapce myśli S.H"? Znaleźć tam możemy wiele przydatnych metod i technik: moje ulubione to akceptacja, przekierowywanie uwagi, dyfuzja-nabieranie dystansu do niekonstruktywnych myśli. Polecam. Ja przeczytałem tą i kilka innych o podobnej tematyce psychoterapii ACT. I nie mam lęków już ponad trzy miesiące. A cierpiałem na to zaburzenie ok. dziesięć lat. Może i Ci pomoże. To terapia stosunkowo mało znana w Polsce. Powstała na przełomie lat 80/90 w USA. Nazywa się ją trzecią falą terapii poznawczo-behawioralnej. Pozdrawiam ciepło    :Uśmiecha się puszczając oko: .
[-] 1 użytkownik polubił(o) wpis slonecznik77:
  • anonimowy_kuba
Odpisz
#5
(18 Lut 2018, Nie 12:23)slonecznik77 napisał(a): Znaleźć tam możemy wiele przydatnych metod i technik: moje ulubione to akceptacja, przekierowywanie uwagi, dyfuzja-nabieranie dystansu do niekonstruktywnych myśli.
Te techniki brzmią podobnie do tych z terapii Richardsa. Jest tam o tym jak ważna jest akceptacja, a przekierowywanie uwagi i nabieranie dystansu to sposób na ignorowanie automatycznych negatywnych myśli. Skoro u Ciebie te techniki pomogły, to napawa mnie to ogromnym optymizmem, bo jestem na 1/3 Richardsa i wierzę w tą metodę    :Uśmiecha się:

(18 Lut 2018, Nie 12:02)wicek napisał(a): Nie sądzę myślę że realne działanie np. wychodzenie do ludzi, przełamywanie się stanowi realną szansę na zmianę, tylko że jest to cholernie trudne. A tego typu strony to łudzenie się że może to pomóc. Przeczytałem tony poradników, obejrzałem setki filmików i nadal jestem w punkcje wyjścia.
Ja też kiedyś tylko czytałem poradniki, które napawały mnie optymizmem, a za kilka dni o tym zapominałem, po czym znowu miałem doła, że to na próżno. Myślę, że w końcu trzeba sobie ograniczyć ilość technik, których chce się użyć i je faktycznie zacząć stosować - koniecznie z uporem, bo stare nawyki myślowe będą usilnie w nas siedzieć. No i tak jak piszesz, koniecznie łączyć to z praktyką.

@slonecznik77
Jeśli pisać bloga samopomocowego to myślę, że trzeba położyć nacisk na uświadomienie jak ważna jest wytrwałość i podawanie bardzo konkretnych ćwiczeń do wykonywania, a nie tylko teorii, żeby ludzie się nie pogubili - zresztą chyba sam wiesz   :Be cool:
Ja także bym miło widział przykłady z życia wzięte, bo to dodaje autentyzmu.
[-] 1 użytkownik polubił(o) wpis anonimowy_kuba:
  • slonecznik77
Odpisz
#6
Super! :   :Uśmiecha się szeroko: imponuje mi Twoja postawa.    :Uśmiecha się puszczając oko:
Odpisz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Bezpłatna telefoniczna i internetowa pomoc psychologiczna. marinka123 9 11 426 30 Sie 2017, Śro 17:46
Ostatni post: Ragdoll


PhobiaSocialis.pl

Forum dla cierpiących na fobię społeczną (lęk społeczny, chorobliwa nieśmiałość, osobowość unikająca, hikikomori). Znajdziesz tu pomoc, informacje i porady, oraz poznasz podobnych ludzi, którzy zrozumieją twoje problemy! Pamiętaj, że nie jesteś sam(a)!

This forum uses Lukasz Tkacz MyBB addons.