06 Lis 2008, Czw 0:31, PID: 86509
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16 Sie 2022, Wto 15:58 przez BlankAvatar.)
Regulamin Forum
Zależy nam, by Wasze wizyty na naszym Forum były dla każdego przyjemnością, a kontakt z innymi Forumowiczami i Administracją opierał się na wzajemnym szacunku. Forum zostało stworzone z myślą o użytkownikach i dla użytkowników, którzy potrafią docenić wysiłek i pracę innych. Wszystkim użytkownikom powinno zależeć na dobrej atmosferze na forum; szczególną troską należy obejmować tych nowych lub mniej aktywnych. Pamiętajmy, że osoby nieśmiałe lub wykluczone społecznie mogą być szczególnie wrażliwe na ostracyzm. Administracja będzie reagować na zachowania toksyczne, szkodliwe dla społeczności forumowej.
Warto pamiętać, że każdy Użytkownik może zgłosić posty łamiące zasady forum (symbol flagi pod postem).
Prawem nadrzędnym wobec regulaminu jest prawo powszechnie obowiązujące na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Polityka prywatności Forum opisana jest tutaj.
- Zasady ogólne.
- Nieznajomość regulaminu.
Każdy użytkownik, rejestrując się, jest zobowiązany do zapoznania się z niniejszym regulaminem. Jego nieznajomość nie będzie powodem do zmniejszania kary w przypadku jego złamania.
- Równość wobec zasad.
Niniejszy regulamin odnosi się do każdego użytkownika forum, zarówno zwykłych użytkowników, moderatorów jak i administratorów.
- Zmiany.
Regulamin może się zmienić w trakcie działania forum.
- Odpowiedzialność.
Obsługa forum nie ponosi odpowiedzialności za istniejące na forum treści, a tym bardziej za materiał, do którego prowadzą zamieszczane na forum linki. W szczególności nie ponosimy odpowiedzialności za fachowość porad medycznych umieszczonych na forum. Wizyta na forum nie zastąpi wizyty u lekarza specjalisty.
- Niedozwolona/szkodliwa działalność; włamania.
Użytkownicy włamujący się na cudze konta na forum lub działający na szkodę forum (hakerzy) będą surowo karani: ban stały na forum, ban na IP oraz zawiadomienie odpowiedniego organu śledczego. Na forum obowiązuje zakaz korzystania z serwerów proxy i tymczasowych skrzynek pocztowych.
- Nieznajomość regulaminu.
- Niedozwolone treści.
Na forum (tzn. w postach, tytułach, loginach, awatarach, podpisach, grafikach, itd.) niedozwolone jest umieszczanie treści:- Pornograficznych.
- Brutalnych, obrazujących przemoc.
- Zawierających groźby odnoszące się do życia realnego.
- Wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej i etnicznej lub innych przejawów dyskryminacji.
- Ukazujących hasła, symbole lub ludzi związanych z ustrojami tudzież organizacjami opartymi na dyktaturze, terrorze lub nienawiści (np. nazizm, komunizm, faszyzm).
- Łamiących inne prawa (np. prawa autorskie, prawo o ochronie danych osobowych), propagujących łamanie prawa (np. handel środkami psychoaktywnymi).
- Zawierających jawne reklamy (spam), a także wszelkiego rodzaju linków referencyjnych (z zakazu mogą być zwolnieni stali Użytkownicy Forum).
- Notorycznie propagujących metody "leczenia" zagrażające zdrowiu i/lub których mechanizm działania nie ma sensu, biorąc pod uwagę stan aktualnej wiedzy naukowej.
- Notorycznie zniechęcających do podejmowania działań prozdrowotnych, zwiększających dobrostan psychiczny Użytkowników.
- Innych kontrowersyjnych, naruszających zasady współżycia społecznego, naruszających czyjąś prywatność, uznanych powszechnie za naganne moralnie lub społecznie niewłaściwe np. prowokowanie, podsycanie wrogiej atmosfery.
- Odnośniki prowadzące do w/w treści są również niedozwolone, również prowadzących do stron niebezpiecznych (wirusy, trojany), złośliwych acz nieszkodliwych skryptów.
- Pornograficznych.
- Prowadzenie dyskusji.
Zakładanie tematów.
Zakładając nowy temat użytkownik powinien mieć na uwadze zachowanie przejrzystości Forum - szczególnie w działach/tematach, które nie mają charakteru rozrywkowego:- Tematy należy zakładać w odpowiednim dziale. Każdy dział opatrzony jest niewielkim opisem. W razie wątpliwości, co do wyboru odpowiedniego forum, można zasięgnąć porady moderatora.
- Zabrania się zakładania kilku identycznych tematów w tym samym dziale lub zakładania ich w różnych działach forum. Należy wybrać jedno pasujące forum i założyć tam jeden temat o danej treści.
- Tytuł tematu powinien informować o jego treści. Należy więc unikać uogólniania i starać się przekazać jak najdokładniej to, co mamy do powiedzenia. W szczególności należy unikać tytułów tematów takich jak: "Pomocyy!!!", "Mam problem", "Co to jest?" etc.
Pisanie postów.
Podobnie jak w wypadku zakładania tematów, warto mieć na uwadze czytelność Forum:- W przypadku zakładania nowego tematu - najlepiej przedstawić sytuację/problem czytelnie i rzeczowo, w przypadku udzielania odpowiedzi - należy starać się nie zbaczać z tematu, wnosić jakąś wartość do dyskusji. Zasady te dotyczą przede wszystkim tematów, które nie mają charakteru rozrywkowego (chyba, że problem twórcy tematu został już rozwiązany).
- Posty powinny być przejrzyste, ale nie krzykliwe, dlatego nie powinno nadużywać się opcji kolorowania, powiększania tekstu itp. Forum posiada jasną i ciemną skórkę - źle dobrany kolor tekstu może być nieczytelny dla części Użytkowników. Kolor zastrzeżony dla moderacji, to czerwony.
- Niedozwolone jest floodowanie, a więc tworzenie wielu postów zawierających bezsensowną treść (np. same uśmieszki ": ) : ) : ) : ) : )").
- Sprawy prywatne lub wymagające reakcji określonej osoby należy załatwiać przez PW lub maila, apel na forum należy traktować jako ostateczność.
- Zabronione jest usuwanie treści dopisanej przez moderatora lub administratora.
- Tematy należy zakładać w odpowiednim dziale. Każdy dział opatrzony jest niewielkim opisem. W razie wątpliwości, co do wyboru odpowiedniego forum, można zasięgnąć porady moderatora.
- Konta.
Dopuszczalne jest posiadanie więcej niż jednego konta na forum. Z obawy przed prowokacjami administracja zastrzega sobie prawo do nakładania banów za podejrzane zachowanie Użytkownika. Takie zachowania to np. głosowanie w ankietach z wielu kont, prowadzenie dyskusji w jednym temacie z różnych kont, nawiązywanie do swoich kont jak do osób trzecich, określanie różnych płci w profilu, posiadanie zbyt wielu kont (więcej jak trzech), zakładanie wielu kont w krótkim czasie. Nieaktywne konta można zgłaszać administracji celem zablokowania.
Awatary i sygnatury.
Nie powinny zawierać zbyt raptownych, błyskających animacji. Należy uważać, by nie czyniły forum mniej czytelnym.
- Kary.
Moderatorzy dysponują narzędziami do udzielania ostrzeżeń oraz banów. Ostrzeżenia i blokady (bany) konta mogą być czasowe lub stałe. Przed nadaniem ostrzeżenia moderacja może upomnieć Użytkownika, chyba że zachowanie rażąco łamie regulamin lub ma charakter notoryczny.
System i rodzaje kar:- ostrzeżenie o wartości 1-5 (20-100%). Ostrzeżenia są nakładane zazwyczaj na jakiś czas (do 9 miesięcy), a oprócz tego blokowana jest możliwość pisania przez krótki okres:
- 20% poziom wiąże się z nałożeniem godzinnej blokady możliwości pisania
- 40% poziom wiąże się z nałożeniem jednodniowej blokady możliwości pisania
- 60% poziom wiąże się z nałożeniem pięciodniowej blokady możliwości pisania
- 80% poziom wiąże się z nałożeniem 14 dniowej blokady możliwości pisania
- 100% poziom wiąże się z przeniesieniem do grupy zbanowanych, co uniemożliwia korzystanie z forum.
- 20% poziom wiąże się z nałożeniem godzinnej blokady możliwości pisania
- blokada konta, IP, hosta etc. (ban)
- blokada możliwości wysyłania prywatnych wiadomości do innych użytkowników
- kary mogą być łączone
- wysokość kary ustalana jest przez Moderatora i zależy od stopnia przekroczenia regulaminu
Brak interwencji w jakiejś sprawie nie stanowi podstaw przy roszczeniu zaniechania wyciągania konsekwencji w sprawie innej.
Odwołania.
W pierwszej kolejności należy kontaktować się z Moderatorem, który ostrzeżenie nałożył. W sytuacjach niejednoznacznych można zgłaszać się do innego Moderatora/Administratora w celu zasięgnięcia drugiej opinii. Jeśli decyzja pierwszego Moderatora zostanie podtrzymana, to sprawę uznaje się za zamkniętą.
- ostrzeżenie o wartości 1-5 (20-100%). Ostrzeżenia są nakładane zazwyczaj na jakiś czas (do 9 miesięcy), a oprócz tego blokowana jest możliwość pisania przez krótki okres:
- Postanowienia końcowe.
Konsekwencje wynikające z tego regulaminu nie będą działały wstecz, ale wszystkie zasady i zalecenia co do treści i formy poszczególnych elementów forum tak.
Administracja Forum zastrzega sobie prawo do podjęcia decyzji (akcji) w sprawie dowolnego aspektu forum bez podania przyczyny. Są to w szczególności:- usunięcie konta Użytkownika Forum
- zmodyfikowanie konta Użytkownika Forum
- zablokowanie lub odblokowanie konta Użytkownika Forum
- działania moderatorskie (np. usunięcie tematu lub wypowiedzi)
- usunięcie konta Użytkownika Forum