- [Psychoterapia self-help poradniki] - literatura
#26
Obowiązkowa lektora, nawet jak Wam nie pomoże to wiele się z niej dowiedziecie. Ale mi pomogła ;  :Stan - Uśmiecha się - Mrugając:

W pułapce myśli Steven Hayes !!!
[-] 1 użytkownik polubił(o) wpis slonecznik77:
  • BlankAvatar
Odpisz
#27
NOWOŚCI



------------FOBIA SPOŁECZNA (lęk społeczny)------------------------------


Zimbardo - Nieśmiałość. Co to jest. Jak sobie z nią radzić (poradnik).pdf
Książka wybitnego amerykańskiego psychologa:

-wyjaśnia, czym jest nieśmiałość, jakie są przyczyny i rodzaje nieśmiałości, jaki jest osobisty świat osób nieśmiałych;
-łączy psychologiczną analizę nieśmiałości z prezentacją typów osobowości i czynników zewnętrznych sprzyjających jej powstawaniu;
-tłumaczy, na czym polega trudność nawiązywania bliskich kontaktów z innymi ludźmi i jaki wpływ może wywierać nieśmiałość na powstawanie problemów społecznych;
-pokazuje, jak zrozumieć siebie, swoją nieśmiałość i budować poczucie własnej wartości, oraz podaje proste sposoby i strategie podnoszące efektywność społecznego funkcjonowania;
-dokonuje porównań międzykulturowych programów zapobiegania nieśmiałości.

Być nieśmiałym to bać się ludzi, szczególnie tych, którzy z jakiegoś powodu są emocjonalnie zagrażający: obcych, posiadających władzę czy osób odmiennej płci. Nieśmiałość jest problemem psychicznym i może okaleczyć człowieka w takim samym stopniu, jak kalectwo fizyczne. Można jednak i należy ją przezwyciężyć!

Autor książki służy profesjonalną i przyjacielską radą. W sposób niezwykle atrakcyjny łączy psychologiczną analizę nieśmiałości z prezentacją typów osobowości i czynników zewnętrznych sprzyjających jej powstawaniu.




---------ZABURZENIA OBSESYJNO-KOMPULSYJNE oraz DYSMORFOFOBIA------
---------ZABURZENIA ODŻYWIANIA-------------------------------------


Overcoming Body Dysmorphia - Building Body Acceptance [poradnik self-help].pdf
Overcoming Body Dysmorphia: This information package is designed to provide you with some information about body dysmorphic disorder - how it develops, how it is maintained and how to address this problem. It is organised into modules that are designed to be worked through in sequence. We recommend that you complete one module before moving onto the next. Each module contains information, worksheets, and suggested exercises or activities.


-------------DEPRESJA-----------------------------------------------------
------------FOBIA SPOŁECZNA (lęk społeczny)------------------------------
---------INNE PROBLEMY (inne problemy emocjonalne bądź zaburzenia)-------------------
---------LĘK NAPADOWY (ataki paniki; również z agorafobią)-------------------
----------anty-STRES (techniki relaksacyjne, midfulness)------------------


Hayes, Smith - W pułapce myśli. Jak skutecznie poradzić sobie z depresją, stresem i lękiem. Terapia ACT (terapia akceptacji i zaangażowania).pdf

Jedna z najlepszych książek samopomocowych ostatnich lat stanowi doskonałe połączenie wyników najnowszych badań z niezwykle skutecznymi i praktycznymi poradami do wykorzystania od zaraz. Autorzy proponują zupełnie nowe podejście do starych problemów natury psychicznej: depresji, lęku, stresu czy chronicznego bólu. Terapia akceptacji i zaangażowania, na której założeniach opiera się tak książka, uczy, jak zamiast koncentrować się na bolesnych przeżyciach i toksycznych emocjach, być bardziej uważnym na bieżącą chwilę i skupić się na tym, co jest naprawdę ważne. To właśnie za sprawą uważności i akceptacji możemy podążać w wybranym kierunku i dokonywać odpowiednich wyborów.

Dzięki książce "W pułapce myśli" czytelnicy:
- przezwyciężają depresję i lęk,
- przestaną negatywnie myśleć o sobie,
- uporają się z bólem emocjonalnym
- nauczą się akceptować siebie i swoje uczucia.

Cierpienie psychiczne jest nieodłączną częścią życia. Możemy jednak nauczyć się funkcjonować mimo bolesnych przeżyć. Z tej książki dowiesz się, jak to zrobić. "W pułapce myśli" to nie tylko fascynujący przewodnik po ludzkim umyśle, ale przede wszystkim rewolucyjne narzędzie służące zmianie własnego życia.
[-] 1 użytkownik polubił(o) wpis BlankAvatar:
  • slonecznik77
Odpisz
#28
NOWOŚĆ


------------FOBIA SPOŁECZNA (lęk społeczny)------------------------------
---------INNE PROBLEMY (inne problemy emocjonalne bądź zaburzenia)-------------------
---------LĘK NAPADOWY (ataki paniki; również z agorafobią)-------------------
----------anty-STRES (techniki relaksacyjne, midfulness)------------------
---------ZABURZENIA OBSESYJNO-KOMPULSYJNE oraz DYSMORFOFOBIA------


Bourne - Lęk i fobia. Praktyczny podręcznik dla osób z zaburzeniami lękowymi.pdf
Jeśli kiedykolwiek doświadczyłeś paniki, strachu w niektórych miejscach, czułeś się nieswojo w pewnych sytuacjach, albo jeśli przez długi czas odczuwasz lęk bez wyraźnego powodu – ta książka może ci pomóc.

Niniejsze wydanie tego klasycznego, bestsellerowego podręcznika dla osób cierpiących na zaburzenia lękowe zawiera aktualne informacje na temat nowych leków stosowanych w terapii lęku, stanów somatycznych, które mogą potęgować lęk oraz metod medytacji służących opanowaniu lęku.

"Lęk i fobia" to praktyczny i wszechstronny poradnik dla wszystkich, którzy zmagają się z napadami paniki, agorafobią, lękami społecznymi, lękiem uogólnionym, zachowaniami obsesyjno-kompulsywnymi i innymi zaburzeniami lękowymi.

Szczegółowe zalecenia, kwestionariusze i ćwiczenia pomogą w przyswojeniu sobie umiejętności i dokonaniu zmian w stylu życia niezbędnych do osiągnięcia pełnego i trwałego wyleczenia. Podręcznik ten można wykorzystać do opracowania własnego programu samopomocy lub jako dodatkową pomoc w terapii. W miarodajny sposób omawia on szeroki zakres zagadnień i metod terapeutycznych, w tym takie, których nie można znaleźć w innych książkach poświęconych zaburzeniom lękowym.
Odpisz
#29
Blank, gdy kiedyś udało Ci się wyszperać PDFa książki Stefan Hofmann Cognitive Behavioral Therapy for Social Anxiety Disorder: Evidence-Based and Disorder-Specific Treatment Techniques (Practical Clinical Guidebooks) to koniecznie go tutaj dodaj. Moim zdaniem zaprezentowane tam podejście może być najbardziej skuteczną pośród istniejących form terapii fobii społecznej, choć oczywiście nie dla każdego i nie każdemu się spodoba.
Odpisz
#30
Jeszcze
50 strategii radzenia sobie z depresją, ta książka jest wszędzie niedostępna, może znacie kogoś, kto ją ma i raczyłby się podzielić wirtualnie ;__;
Odpisz
#31
(02 Wrz 2018, Nie 18:39)Divine napisał(a): Blank, gdy kiedyś udało Ci się wyszperać PDFa książki Stefan Hofmann Cognitive Behavioral Therapy for Social Anxiety Disorder: Evidence-Based and Disorder-Specific Treatment Techniques (Practical Clinical Guidebooks) to koniecznie go tutaj dodaj. Moim zdaniem zaprezentowane tam podejście może być najbardziej skuteczną pośród istniejących form terapii fobii społecznej, choć oczywiście nie dla każdego i nie każdemu się spodoba.
jest dostępna, ale w folderze [psycholgia]
Odpisz
#32
NOWOŚĆ


------------FOBIA SPOŁECZNA (lęk społeczny)------------------------------


Hoffman, Otto - Cognitive behavioral therapy for social anxiety disorder. Evidence-based and disorder-specific treatment techniques (terapia poznawczo-behawioralna).pdf
Social phobia, or social anxiety disorder, is among the most common (and debilitating) of the anxiety disorders, and at any given time it effects somewhere between 3 and 5% of the US population, with similar statistics found in countries around the world. Cognitive-Behavioral Therapy (CBT) has been demonstrated to be the most effective form of treatment for social phobia, but research has shown that conventional CBT principles and general interventions fall short of the mark. With this in mind, Hofmann and Otto have composed an organized treatment approach that includes specifically designed interventions to strengthen the relevant CBT strategies. This volume builds upon empirical research to address the psychopathology and heterogeneity of social phobia, creating a series of specific interventions with numerous case examples.

Stefan G. Hofmann, Ph.D., is an Associate Professor of Psychology at the Department of Psychology at Boston University and the director of the social anxiety program at the Center for Anxiety and Related Disorders. Hofmann is co-president of the Anxiety Disorders Special Interest Group of the Association for the Advancement of Behavior Therapy (AABT).

Michael W. Otto, Ph.D., is a Professor in the Clinical Psychology Program at Boston University. He sits on the scientific advisory board of the Anxiety Disorders Association of American (ADAA), and is President-Elect (2004-2005) of the Association for the Advancement of Behavior Therapy. Dr. Otto is a fellow of the American Psychological Association and he serves as a section editor for Cognitive and Behavioral Practice, and on the editorial boards of Anxiety, Behavior Research and Therapy, Clinical Psychology: Science and Practice, Journal of Anxiety Disorders, Journal Watch in Psychiatry, and Psychotherapy and Psychosomatics.
[-] 2 użytkowników polubił(o) wpis BlankAvatar:
  • yoga.cat, Divine
Odpisz
#33
Świetnie ☺️
Odpisz
#34
NOWOŚĆ


---------INNE PORADNIKI (stosunki międzyludzkie, szczęście, inteligencja emocjonalna)---------


Fiore - Nawyk samodyscypliny. Zaprogramuj wewnętrznego stróża.pdf
Co masz zrobić dziś, zrób DZIŚ
- Zmieniaj obawę przed działaniem w potężną siłę napędową.
- Zastąp wygórowany perfekcjonizm i lęk przed porażką sumiennym wykonywaniem zadań.
- Rób więcej w krótszym czasie -- poznaj "stan przepływu" i inne fascynujące cechy swojego mózgu.

"Muszę", "Powinienem", "Nie mogę", "Nie mam czasu", "Później, a najlepiej jutro" -- te myśli zwykle nachodzą Cię kolejno, kiedy zastanawiasz się, czym powinieneś zająć się w danej chwili i jakie sprawy skończyć przed zachodem słońca. Odczuwasz bezsilność, patrząc na niekończącą się listę zadań, ciągle się denerwujesz i wzbraniasz przed działaniem, by na koniec poczuć, że jesteś zupełnie sparaliżowany i niezdolny do czynu.

Taka sytuacja może mieć kilka przyczyn: zbyt duże obciążenie obowiązkami, obawa przed szybko uciekającym czasem, niejasne sprecyzowanie celów, frustracja i niespełnienie, strach przed krytyką czy też niska samoocena. Odkładając działanie na później, skupiasz się na swoim lęku przed jego rozpoczęciem lub zakończeniem. Kulisz się, słysząc świst mijających Cię terminów, i nie myślisz już nawet o tym, by DZIAŁAĆ! Jednak to może się zmienić i na pewno tak właśnie się stanie, kiedy wypróbujesz ćwiczenia zawarte w tej książce.

- Nie odkładaj na później przeczytania tego podręcznika.
- Poznaj siłę motywacji, rozmowy z samym sobą i tworzenia nie-harmonogramu.
- Znajdź czas na pracę i rozrywkę.
- Zostań człowiekiem czynu!



Fiore - Nawyk samodyscypliny. Zaprogramuj wewnętrznego stróża (audiobook).rar
Opis j.w.
Odpisz
#35
NOWOŚĆ


----------anty-STRES (techniki relaksacyjne, midfulness)------------------


Holas - Mindfulness. 8-tygodniowy trening uważności (audio).7z


----------anty-STRES (techniki relaksacyjne, midfulness)------------------
-------------DEPRESJA-----------------------------------------------------
------------FOBIA SPOŁECZNA (lęk społeczny)------------------------------
---------INNE PROBLEMY (inne problemy emocjonalne bądź zaburzenia)-------------------
---------LĘK NAPADOWY, AGORAFOBIA i LĘK UOGÓLNIONY-------------------
---------ZABURZENIA OBSESYJNO-KOMPULSYJNE oraz DYSMORFOFOBIA------


Briers - Pokonaj depresję, stres i lęk, czyli terapia poznawczo-behawioralna w praktyce [+niska samo ocena i złość].pdf
Terapia poznawczo-behawioralna (ang. CBT) to jedna z najskuteczniejszych i szybko przynoszących pozytywne rezultaty metod radzenia sobie z problemami emocjonalnymi. Polecana jest przez terapeutów, ponieważ umożliwia trwałe przezwyciężenie różnorodnych ograniczeń, a jej założenia zostały potwierdzone naukowo.

Autor, doświadczony psycholog kliniczny, krok po kroku wyjaśnia, w jaki sposób można skutecznie walczyć z depresją, lękiem, złością, fobiami czy niską samooceną, a także radzić sobie z codziennymi, emocjonalnymi kłopotami. Poradnik w przystępnej formie zapoznaje z narzędziami i metodami wykorzystywanymi w terapii oraz zawiera liczne ćwiczenia, dzięki czemu umożliwia samodzielne zastosowanie zasad TPB w praktyce. Za pomocą opisanych w książce metod w krótkim czasie możesz samemu na trwałe zmienić myślenie i dzięki temu swoje życie na lepsze.

Dlaczego poradnik trafia w SAMO SEDNO?
- przystępnie objaśnia podstawowe zasady, metody i narzędzia TPB
- zawiera praktyczne wskazówki, ćwiczenia i techniki, które pomagają uporać się z problemami emocjonalnymi
- pokazuje, jak myśli i uczucia mogą negatywnie wpływać na nasze zachowanie i życie
- daje narzędzia, które pozwalają na pozytywną zmianę sposobu myślenia o sobie, innych i o otaczającym świecie
- pomaga walczyć z bieżącymi trudnościami przeszkadzającymi w codziennym życiu, m.in. z lękiem, stresem, depresją, złością czy niską samooceną.
[-] 3 użytkowników polubił(o) wpis BlankAvatar:
  • db, vesanya, damiandamianfb
Odpisz
#36
O nieeeee szkoda, że dopiero teraz, kupiłam tę książkę tydzień temu   :Stan - Uśmiecha się - Szeroko:

I była niewarta swej ceny   :Stan - Niezadowolony - Płacze:
Odpisz
#37
należy wspierać twórców
Odpisz
#38
(04 Kwi 2019, Czw 12:45)BlankAvatar napisał(a): Holas
  :Stan - Różne - Zawstydzony:
[-] 1 użytkownik polubił(o) wpis db:
  • vesanya
Odpisz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Literatura "fachowa" Anomalia 44 24 501 29 Kwi 2019, Pon 0:19
Ostatni post: db
  Dale Carnegie i jego poradniki Strachliwy 5 475 18 Gru 2018, Wto 20:57
Ostatni post: tomde878
  Zdrowe poczucie własnej wartości - terapia SELF-HELP BlankAvatar 20 4 939 30 Lis 2016, Śro 15:37
Ostatni post: Zasió
  Jakie znacie terapie ,,self-help''? Piotrek 26 38 764 11 Paź 2016, Wto 2:40
Ostatni post: PannaJoanna


PhobiaSocialis.pl

Forum dla cierpiących na fobię społeczną (lęk społeczny, chorobliwa nieśmiałość, osobowość unikająca, hikikomori). Znajdziesz tu pomoc, informacje i porady, oraz poznasz podobnych ludzi, którzy zrozumieją twoje problemy! Pamiętaj, że nie jesteś sam(a)!

This forum uses Lukasz Tkacz MyBB addons.