- Regulamin PhobiaSocialis.pl
#1
Zależy nam, by Wasze wizyty na naszym Forum były dla każdego przyjemnością, a kontakt z innymi Forumowiczami i Administracją opierał się na wzajemnym szacunku. Forum zostało stworzone z myślą o użytkownikach i dla użytkowników, którzy potrafią docenić wysiłek i pracę innych. Wiele kwestii reguluje ten właśnie spis zasad. Od niego zacznij korzystanie z forum. 

Prawem nadrzędnym wobec regulaminu jest Kodeks Karny. Polityka prywatności Forum określona jest tutaj.



Regulamin forum


  1. Zasady ogólne.
    • Nieznajomość regulaminu.
      Każdy użytkownik, rejestrując się, jest zobowiązany do zapoznania się z niniejszym regulaminem. Jego nieznajomość nie będzie powodem do zmniejszania kary w przypadku jego złamania.

    • Równość wobec zasad.
      Niniejszy regulamin odnosi się do każdego użytkownika forum, zarówno zwykłych użytkowników, moderatorów jak i administratorów.

    • Zmiany.
      Regulamin może się zmienić w trakcie działania forum.

    • Odpowiedzialność.
      Obsługa forum nie ponosi odpowiedzialności za istniejące na forum treści, a tym bardziej za materiał, do którego prowadzą zamieszczane na forum linki. W szczególności nie ponosimy odpowiedzialności za fachowość porad medycznych umieszczonych na forum. Wizyta na forum nie zastąpi wizyty u lekarza specjalisty.

    • Niedozwolona/szkodliwa działalność; włamania.
      Użytkownicy włamujący się na cudze konta na forum lub działający na szkodę forum (hakerzy) będą surowo karani: ban stały na forum, ban na IP oraz zawiadomienie odpowiedniego organu śledczego. Ze względu na utrudnienia w identyfikacji użytkowników, na forum obowiązuje zakaz korzystania z serwerów proxy i tymczasowych skrzynek pocztowych.


  2. Niedozwolone treści.
    Na forum (tzn. w postach, tytułach, nickach, avatarach, podpisach, grafikach, itd.) niedozwolone jest umieszczanie treści:
    • pornograficznych lub w jakikolwiek sposób nawiązujących do pornografii, innych obscenicznych lub przeznaczonych do oglądu tylko przez osoby pełnoletnie;
    • brutalnych, obrazujących przemoc;
    • wulgarnych w nadmiernej ilości;
    • obrażających użytkowników forum lub inne osoby (np. osoby publiczne);
    • zawierających groźby odnoszące się do życia realnego, dotyczy to również cytatów z innych postów, logów z IRC'a bądź innych komunikatorów internetowych (np. Gadu-Gadu) itp.
    • wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej i etnicznej lub innych przejawów dyskryminacji, a także stosowania obraźliwego nazewnictwa w stosunku do osób lub grup społecznych sugerując się ich statusem publicznym, orientacją polityczną i/lub seksualną oraz światopoglądową;
    • ukazujących hasła, symbole lub ludzi związanych z ustrojami tudzież organizacjami opartymi na dyktaturze, terrorze lub nienawiści (np. nazizm, komunizm, faszyzm);
    • łamiących prawo (np. prawa autorskie, prawo o ochronie danych osobowych), propagujących łamanie prawa (np. handel środkami psychoaktywnymi);
    • zawierających jawne reklamy (produktów, usług) przynoszące komuś zyski, zarówno w formie ogłoszeń, jak i ofert handlowych - wymiana, sprzedaż, kupno, (w niektórych przypadkach reklamy nie przynoszące zysków również są niedozwolone), a także wszelkiego rodzaju linków referencyjnych;
    • innych kontrowersyjnych, naruszających zasady współżycia społecznego, naruszających czyjąś prywatność, uznanych powszechnie za naganne moralnie lub społecznie niewłaściwe np. prowokowanie, podsycanie wrogiej atmosfery;
    • odnośniki prowadzące do w/w treści są również niedozwolone, również prowadzących do stron niebezpiecznych (wirusy, trojany), złośliwych acz nieszkodliwych skryptów.

  3. Prowadzenie dyskusji.
    Forum to zostało stworzone specjalnie dla was z myślą o tym, abyście mogli nawzajem wymieniać się opiniami i prowadzić dyskusje. Zależy nam na opiniach przemyślanych, które przekazują innym użytkownikom wasze poglądy. Przy tym, prosimy o utrzymywanie wysokiego poziomu dyskusji.

    Zasady ogólne.
    Wszystkim użytkownikom powinno zależeć na dobrej atmosferze na forum; szczególną troską należy obejmować tych nowych lub mniej aktywnych. Pamiętajmy, że jednym z objawów FS jest wrażliwość na ostracyzm. Administracja, przed przyznaniem kary, będzie upominać użytkowników, chyba, że czyjeś zachowanie będzie notoryczne lub wyjątkowo niegrzeczne. Administracja będzie reagować np. na:
    • Bezpośrednie obelgi (tutaj kara może być przyznana bez upomnienia).
    • Obelgi niebezpośrednie, skierowane na grupę (np. subkulturę, wyznaniową, polityczną itd.) do której przypisuje się oponent lub przypisuje go obrażający.
    • Uszczypliwe, ironiczne czy mizantropiczne uwagi, których celem jest obraza rozmówcy.
    • Podważanie czyjejś "diagnozy" i umniejszanie czyjegoś problemu, chyba że ma to na celu dobro użytkownika (np. gdy przypisuje sobie zaburzenia, których najprawdopodobniej nie ma).
    Każdy użytkownik powinien pamiętać, że może zgłaszać poprzez PM/flagi do administracji posty, które w negatywny sposób go dotykają. To ułatwi nam pracę - czasem trudno jest ocenić, który post przekroczył granicę.


    Zakładanie tematów.
    Zakładając nowy temat użytkownik powinien mieć na uwadze zachowanie przejrzystości Forum - szczególnie w działach/tematach, które nie mają charakteru rozrywkowego:
    • Tematy należy zakładać w odpowiednim dziale. Każdy dział opatrzony jest niewielkim opisem. W razie wątpliwości co do wyboru odpowiedniego forum, można zasięgnąć porady moderatora.
    • Przed napisaniem nowego tematu należy przejrzeć forum lub użyć opcji "Szukaj". Większość problemów była opisywana wcześniej przez innych użytkowników - w takich tematach można dodać coś od siebie.
    • Zabrania się zakładania kilku identycznych tematów w tym samym dziale lub zakładania ich w różnych działach forum (spam). Należy wybrać jedno pasujące forum i założyć tam jeden temat o danej treści.
    • Tytuł tematu powinien informować o jego treści. Należy więc unikać uogólniania i starać się przekazać jak najdokładniej to, co mamy do powiedzenia. W szczególności należy unikać tytułów tematów takich jak: "Pomocyy!!!", "Mam problem", "Co to jest?" etc.

    Pisanie postów.
    Podobnie jak w wypadku zakładania tematów, warto mięc na uwadze czytelność Forum:
    • W przypadku zakładania nowego tematu - najlepiej przedstawić sytuację/problem czytelnie i rzeczowo, w przypadku udzielania odpowiedzi - należy starać się nie zbaczać z tematu, wnosić jakąś wartość do dyskusji. Zasady te dotyczą przede wszystkim tematów, które nie mają charakteru rozrywkowego (chyba, że problem twórcy tematu został już rozwiązany).
    • Posty powinny być przejrzyste, ale nie krzykliwe, dlatego nie powinno nadużywać się opcji kolorowania, pogrubiania, podkreślania, kursywy, powiększania tekstu, pisania dużymi literami. Narzędzia te mają służyć podkreślaniu istotnych informacji lub uwidaczniania nagłówków, a nie jako styl pisania całych postów. Kolor zastrzeżony dla moderacji na tym forum to kolor czerwony oraz zielony.
    • Niedozwolone jest floodowanie, a więc niepotrzebne powtarzanie tego samego tekstu "plz plz plz plz", tej samej litery "pomocyyyyyy", znaków interpunkcyjnych "!!!!!!!!!!!!" lub uśmieszków "   :Uśmiecha się:    :Uśmiecha się:    :Uśmiecha się:    :Uśmiecha się:    :Uśmiecha się:", które powoduje "rozciąganie" ramki forum lub nie wnosi nic do dyskusji. Zakaz ten dotyczy najmocniej tytułów tematów.
    • Na forum językiem, jakim należy się posługiwać, jest język polski.
    • Należy starać się pisać zgodnie z zasadami polskiej ortografii i nie używać żargonu kaleczącego język polski.
    • Zabronione jest cytowanie wypowiedzi wulgarnych, obraźliwych lub w jakikolwiek inny sposób łamiących regulamin.
    • Niedozwolona jest edycja postu do postaci, która pozbawia go sensu, sprawia, że jest nieczytelny lub wypacza sens.
    • Sprawy prywatne lub wymagające reakcji określonej osoby należy załatwiać przez PW lub maila, apel na forum należy traktować jako ostateczność.
    • Zabronione jest usuwanie treści dopisanej przez moderatora lub administratora.

  4. Konta.
    Dopuszczalne jest posiadanie więcej niż jednego konta na forum. Z obawy przed trollingiem administracja zastrzega sobie prawo do nakładania banów za podejrzane zachowanie Użytkownika. Takie zachowania to np. głosowanie w ankietach z wielu kont, prowadzenie dyskusji w jednym temacie z różnych kont, nawiązywanie do swoich kont jak do osób trzecich, określanie różnych płci w profilu, posiadanie zbyt wielu kont (więcej jak dwóch, maksymalnie trzech), zakładanie wielu kont w krótkim okresie czasu. Nieaktywne konta można zgłaszać administracji celem zablokowania.


    Awatary (emblematy).
    Awatary i ich dobór to ważny element każdego forum, gdyż są one naszymi wizytówkami, a dzięki nim forum staje się żywsze i bardziej zróżnicowane. Mając jednak na względzie wygodę przeglądania tematów oraz to, że nie każdy użytkownik ma szybkie łącze internetowe, każdy awatar musi spełniać odpowiednie kryteria co do rozmiaru i objętości. Starajmy się wybierać oryginalne awatary tak, aby nie powtarzały się u kilku użytkowników.

    Awatar (emblemat) każdego użytkownika forum musi spełniać następujące kryteria:
    • maksymalna szerokość obrazka to 140 pikseli, maksymalna wysokość to 140 pikseli (większe grafiki zostaną automatycznie zmniejszone);
    • maksymalna objętość grafiki to 150 KB;
    • brak niedozwolonych treści (patrz punkt "Niedozwolone treści.");
    • brak raptownych, błyskających animacji;
    • nie łamie praw autorskich.
    Administracja forum zastrzega sobie prawo do nakazu zmiany, usunięcia awatara lub udzielenia ostrzeżenia, jeśli uzna, że mimo spełnionych zasad, obrazek nie nadaje się do użytku na forum.


    Podpisy (sygnatury).
    Sygnatury, a szczególnie obrazki zamieszczane w podpisie, to świetna reklama własnych umiejętności w tworzeniu grafiki lub miejsce upublicznienia ciekawych przemyśleń etc. Tak jak w przypadku awatarów, dzięki sygnaturom forum staje się ciekawsze. Również tutaj muszą zostać spełnione odpowiednie warunki co do wielkości obrazków - tak, aby tematy nie były przez nie rozpychane oraz przeglądanie forum było w miarę wygodne.

    Podpis (sygnatura) każdego użytkownika forum musi spełniać następujące kryteria:
    • grafiki nie mogą mieć raptownych lub błyskających animacji;
    • maksymalna wysokość: 200 pikseli (większe grafiki będą automatycznie wyświetlane jako 200 px);
    • w przypadku zamieszczania tekstu, należy pamiętać, że forum ma różne kolory skórek, więc jeśli chcesz, żeby sygnatura była widoczna dla wszystkich, to nie używaj zbyt jasnych, bądź zbyt ciemnych kolorów (a najlepiej używaj domyślnego);
    • brak niedozwolonych treści (patrz punkt "Niedozwolone treści.");
    • nie łamie praw autorskich.
    Wyjątki: z w/w obostrzeń zwolnieni są moderatorzy i administratorzy forum, jeśli elementy w podpisie pełnią funkcję pomocną forumowiczom. Administracja forum zastrzega sobie prawo do nakazu zmiany, usunięcia podpisu lub udzielenia ostrzeżenia jeśli uzna, że mimo spełnionych zasad podpis nie nadaje się do użytku na forum.


    Nicki (loginy), pola profilu.
    Każdy użytkownik zobowiązany jest do korzystania z nicka nie zawierającego niedozwolonych treści (patrz punkt "Niedozwolone treści."), nie zawierającego floodu (np. Jasiuuuuuuuuuuu), znaków specjalnych (apostrof, niewidoczne znaki ASCII) oraz takiego, który nie będzie wprowadzał w błąd innych użytkowników forum (podszywanie się pod innych, a zwłaszcza członków administracji forum). Warto wybrać w miarę oryginalnego nicka, a w razie czego poprosić administratora o zmianę.


  5. Kary.
    Moderatorzy dysponują zintegrowanym z forum narzędziem do udzielania ostrzeżeń, które są standardową karą za przypadki złamania regulaminu. Ostrzeżenie odnotowywane jest w profilu użytkownika wraz z linkiem do posta, za który udzielono ostrzeżenie oraz komentarzem do niego (każde ostrzeżenie musi zawierać powód). Wraz z nadaniem ostrzeżenia użytkownik może być nominowany przez moderatora do blokady konta, którą nakłada administrator forum. Ostrzeżenia i blokady (bany) konta mogą być czasowe lub stałe. Przed nadaniem ostrzeżenia moderacja może upomnieć użytkownika, chyba że zachowanie rażąco łamie regulamin lub ma charakter notoryczny.

    System i rodzaje kar:
    • ostrzeżenie o wartości 1-5 (20-100%)
    • blokada konta, IP, hosta etc. (ban)
    • blokada możliwości wysyłania prywatnych wiadomości do innych użytkowników
    • blokada wyświetlania emblematu
    • kary mogą być łączone
    • wysokość kary jest przydzielana przez moderatora w zależności od stopnia przekroczenia regulaminu


    Z momentem otrzymania piątego ostrzeżenia użytkownik zostaje zablokowany automatycznie. Ostrzeżenia mogą być zdejmowane przez administrację po jakimś czasie. Brak interwencji w jakiejś sprawie nie stanowi podstaw przy roszczeniu zaniechania wyciągania konsekwencji w sprawie innej.

    Odwołania.
    W przypadku odwołań co do ostrzeżenia należy kontaktować się z osobą, która ostrzeżenie nałożyła (o ile jest taka informacja) lub z kimkolwiek z moderacji. W sytuacjach niejednoznacznych można zgłaszać się też do innego moderatora/administratora w celu zasięgnięcia drugiej opinii. Jeśli decyzja pierwszego moderatora zostanie podtrzymana, to sprawę uznaje się za zamkniętą.


  6. Zgłaszanie wykroczeń.
    W przypadku zauważenia złamania regulaminu przez innego użytkownika forum, należy zgłosić to do moderacji (flagi przy postach i prywatnych wiadomościach). Zgłoszenie powinno być w miarę możliwości dokładnie opisane. Z nadużywania możliwości zgłaszania wykroczeń będą wyciągane takie same konsekwencje, jak z każdego innego naruszenia regulaminu.

    W przypadku mniejszych wykroczeń oraz gdy nie występowały wcześniej u danego użytkownika, można napisać PW do osoby łamiącej regulamin, aby poprawiła, zmieniła lub skasowała to, co stoi w sprzeczności z regulaminem.

    Zachowania pseudo-moderatorskie są niedozwolone (patrz punkt prowadzenie dyskusji > pisanie postów), zamiast z tego warto skorzystać z funkcji raportowania postów (flagi).


  7. Postanowienia końcowe.
    Konsekwencje wynikające z tego regulaminu nie będą działały wstecz, ale wszystkie zasady i zalecenia co do treści i formy poszczególnych elementów forum tak.

    Decyzje administratora.
    Administrator forum zastrzega sobie prawo do podjęcia decyzji (akcji) w sprawie dowolnego aspektu forum bez podania przyczyny. Są to w szczególności:
    • usunięcie konta użytkownika forum;
    • zmodyfikowanie konta użytkownika forum;
    • zablokowanie lub odblokowanie konta użytkownika forum;
    • nadanie, usunięcie ostrzeżenia użytkownikowi forum;
    • działania moderatorskie (np. usunięcie tematu lub wypowiedzi);
    • wyłączenie forum itp.

    Decyzje administratora forum są ostateczne. W przypadku odwołań od owych decyzji należy skontaktować się z danym administratorem i złożyć wyjaśnienia z odpowiednim uzasadnieniem. Jeśli jego zdanie jest niezmienne, dalsza dyskusja i odwołania na temat decyzji nie będą podejmowane.
[-] 1 użytkownik polubił(o) wpis Michał:
  • Gooding Pooding
Odpisz
#2
nieduża aktualizacja i poprawki
Zbiór poradników psychologicznych dotyczących m.in. wychodzenia z nieśmiałości, fobii, depresji (i innych problemów), a także redukcji stresu, psychologii emocji i szczęścia...

Ostatnia aktualizacja: 17.02.2018
http://chomikuj.pl/reparare/PSYCHOTERAPI...+poradniki HASŁO: fobia
---------------------------------------------------------------------------------
----> ZBIÓR NAJBARDZIEJ PRZYDATNYCH TEMATÓW
---------------------------------------------------------------------------------
----> Instrukcja obsługi nowego forum
---------------------------------------------------------------------------------
----> Zostań DONATOREM - wesprzyj utrzymanie forum!
---------------------------------------------------------------------------------
----> Pomagaj innym - nowa ranga Pomagacza
---------------------------------------------------------------------------------
----> Testy psychologiczne
Odpisz
#3
/aktualizacja o rejestracji przez portale spolecznosciowe
Zbiór poradników psychologicznych dotyczących m.in. wychodzenia z nieśmiałości, fobii, depresji (i innych problemów), a także redukcji stresu, psychologii emocji i szczęścia...

Ostatnia aktualizacja: 17.02.2018
http://chomikuj.pl/reparare/PSYCHOTERAPI...+poradniki HASŁO: fobia
---------------------------------------------------------------------------------
----> ZBIÓR NAJBARDZIEJ PRZYDATNYCH TEMATÓW
---------------------------------------------------------------------------------
----> Instrukcja obsługi nowego forum
---------------------------------------------------------------------------------
----> Zostań DONATOREM - wesprzyj utrzymanie forum!
---------------------------------------------------------------------------------
----> Pomagaj innym - nowa ranga Pomagacza
---------------------------------------------------------------------------------
----> Testy psychologiczne
Odpisz
#4
(06 Lis 2008, Czw 0:31)Michał napisał(a): 4. Konta.
Dopuszczalne jest posiadanie więcej niż jednego aktywnego konta na forum. Z obawy przed trollingiem administracja zastrzega sobie prawo do nakładania banów za podejrzane zachowanie Użytkownika. Takie zachowania to np. głosowanie w ankietach z wielu kont, prowadzenie dyskusji w jednym temacie z różnych kont, nawiązywanie do swoich kont jak do osób trzecich, określanie różnych płci w profilu, posiadanie zbyt wielu kont (więcej jak dwóch, maksymalnie trzech). Nieaktywne konta można zgłaszać administracji celem blokowania.
Czasem zdarza się, że ktoś ma dużą trudność, żeby poruszyć jakiś niewygodny temat z głównego konta (szczególnie jeśli chodzi na spotkania, albo jest aktywny od długiego czasu), dlatego (testowo) dopuszczamy możliwość tworzenia dodatkowych kont. Od razu zaznaczam, że będziemy bardzo nietolerancyjni dla ewentualnych trolli (nie robimy drugiego konta, żeby sobie poużywać kosztem innych).    :Uśmiecha się nerwowo:
Zbiór poradników psychologicznych dotyczących m.in. wychodzenia z nieśmiałości, fobii, depresji (i innych problemów), a także redukcji stresu, psychologii emocji i szczęścia...

Ostatnia aktualizacja: 17.02.2018
http://chomikuj.pl/reparare/PSYCHOTERAPI...+poradniki HASŁO: fobia
---------------------------------------------------------------------------------
----> ZBIÓR NAJBARDZIEJ PRZYDATNYCH TEMATÓW
---------------------------------------------------------------------------------
----> Instrukcja obsługi nowego forum
---------------------------------------------------------------------------------
----> Zostań DONATOREM - wesprzyj utrzymanie forum!
---------------------------------------------------------------------------------
----> Pomagaj innym - nowa ranga Pomagacza
---------------------------------------------------------------------------------
----> Testy psychologiczne
Odpisz
#5
/up wydzielone fragmenty na temat polityki prywatności
Zbiór poradników psychologicznych dotyczących m.in. wychodzenia z nieśmiałości, fobii, depresji (i innych problemów), a także redukcji stresu, psychologii emocji i szczęścia...

Ostatnia aktualizacja: 17.02.2018
http://chomikuj.pl/reparare/PSYCHOTERAPI...+poradniki HASŁO: fobia
---------------------------------------------------------------------------------
----> ZBIÓR NAJBARDZIEJ PRZYDATNYCH TEMATÓW
---------------------------------------------------------------------------------
----> Instrukcja obsługi nowego forum
---------------------------------------------------------------------------------
----> Zostań DONATOREM - wesprzyj utrzymanie forum!
---------------------------------------------------------------------------------
----> Pomagaj innym - nowa ranga Pomagacza
---------------------------------------------------------------------------------
----> Testy psychologiczne
Odpisz



PhobiaSocialis.pl

Forum dla cierpiących na fobię społeczną (lęk społeczny, chorobliwa nieśmiałość, osobowość unikająca, hikikomori). Znajdziesz tu pomoc, informacje i porady, oraz poznasz podobnych ludzi, którzy zrozumieją twoje problemy! Pamiętaj, że nie jesteś sam(a)!