05 Mar 2014, Śro 17:44, PID: 383154
masterblaster napisał(a):Może kręcimy się w kółko jak szaleni, jakby usiłując dogonić własny ogon, tylko po to, aby w końcu zreflektować się, że on nigdy nie uciekał, że cały czas wszystko mamy na swoim miejscu..Wszystkie przeszkody są w celach wzrostu..
Czytam teraz taki tekst: http://pl.scribd.com/doc/197682149/Anadi-Teaching
Autor urodził się w Polsce, głębia i precyzja tego tekstu jest powalająca !!! Powiem wam, że nie czytałem tekstu, który by w taki całościowy sposób objaśniał duchowość i to jeszcze własnym językiem bez powoływania się na kogokolwiek, na żadną tradycję. Polecam to naprawdę przeczytać, bo to jest miazga. Wreszcie ktoś ktoś wyjaśnił we własnych słowach czym jest w ogóle rozwój duchowy, bez negowania niektórych aspektów, bez upraszczania czegokolwiek. Gość wyjaśnia wszystko w prostych słowach, aczkolwiek głębia i złożoność tego jest taka, że pewne rzeczy mogą być trudne do uchwycenia. To jest prawdziwe nauczanie!!
Tu więcej: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7180...index.html
aczkolwiek narazie zapoznaje się z tamtym tekstem. Autor aktualnie mieszka w Izraelu, gdzie regularnie prowadzi odosobnienia.
Gość mówi, że musiał własną krwią zapłacić za swoje duchowe osiągnięcia, pojechał do Japonii na odosobnienie i siedząc w zazen żebrał na ulicy żeby zarobić na wyjazd do Indii...: : http://anaditeaching.wordpress.com/journ...-of-anadi/
"Before leaving Japan, I wished to attend another three month retreat in the Soto school of Zen. There was a well-known place which had been recommended to me as one often visited by western practitioners. However, when I arrived there, the energy was so dead that I left the next day. There was something terribly inhuman and depressing about the whole thing. I had had enough of such environments and decided to move on.
By sitting zazen on the street in Japan, a common form of begging there, I collected a substantial amount of money, enabling me to continue my spiritual quest in the East. The next stop was India."
Dorzucę wam jeszcze wywiad: https://www.youtube.com/watch?v=CbanOlqbH1Y
This is a real thing, folks..
Jedzie ktoś ze mną do Izraela? Pora na jakiś radykalny krok, nikt tutaj ani online nam nie pomoże. Można z powodu ograniczeń w rozumieniu zablokować swój własny rózwój. Powiem wam, że to nie cień jest największą przeszkodą, bo wraz z uświadomieniem nieczystej siły dostajemy łaskę na jej pokonanie, więc wszystko się jakby w trakcie procesu równoważy, ale największą przeszkodą jest brak zrozumienia + ewentualnie lenistwo/letarg.
EDIT: posłuchajcie co on mówi od 60 minuty....
Powiem, że nareszcie zaczynam łapać o co chodzi, miałem te wątpliwości od dawna, dlatego szukałem w różnych naukach, ale nie mogłem odnaleźć 'całości', wiedza była fragmentaryczna, wszystko oddzielone od siebie, szczególnie mi nie dawał spokoju ten aspekt ewolucji duszy i z drugiej strony jakby negacji indywidualności, celu kreacji poprzez realizację absolutu, czegoś przed kreacją, "już jesteś Buddą", itp - jak to niektóre nauczania prezentują. Mam nadzieję, że moja dusza się obudzi, bo wygląda, że wszystko było w porządku, a zepsułem sprawę przez brak zrozumienia i włożyłem swą energię nie tam gdzie trzeba albo w nieprawidłowy sposób z braku integralności celu.
"As we have said, the path begins upon us gaining entry into one of the awakened states. Ideally, this first entry should be into pure consciousness. Without the foundation of an awakened consciousness, true evolution cannot happen for the very simple reason that one simply remains unconscious. There is no hope for those who are unconscious other than to become conscious. As the path begins, practice begins. If we have no connection to I am, who is there to practice? The observer? All the mental gymnastics that the observer performs in the name of practice are a joke; this is not practice. Practice begins within the sphere of the relationship between me and I am. Without I am, me has nothing to relate to other than itself and its mind.
It must be absolutely clear that practice is all about the relationship of me with I am. Me is practicing in order to deepen this relationship through remembrance, abidance, surrender, merging and embodying I am. After the period of cultivation and integration has reached its culmination, one has arrived at the stage of being beyond practice on that particular level. This means that the state has become fully natural and assimilated into our identity. This stage of being beyond practice does not mean that the relationship between me and I am comes to a standstill, which would in fact imply a lack of proper integration. Integration involves reaching the condition of the natural, uninterrupted surrender of me into I am. From there, the relationship between me and I am is no longer defined as a practice but as a natural way of being – the natural state.
Each awakening ultimately leads to a state beyond practice. However, the condition beyond practice is not the end of practice as such; it is merely the end of one level of practice. Either through one’s own intelligence or through instructions received from a spiritual guide, one has to recognize the next level of practice. For instance, after consciousness is fully awakened, one then needs to begin the process of opening the energy of being. If the state is not yet awakened, one has to engage in the process of preparation, in which we become increasing tuned to our next step of evolution, learning how to redirect our energy flow and re-orient our me so that it can come as close as possible to the state that we are trying to activate. After the state is awakened, the period of cultivation follows."
jeszcze to:
"The more we are complete, the less there is a need for practice. The role of practice is to bridge separation between me and I am, and between the soul and existence. The more we are unified with our pure nature, the less there is duality between our lower self and our higher self, and between our higher self and existence. When we have become complete, we have actualized our evolutionary potential and can finally just rest, just be, beyond practice. We have become one self. This does not mean that our evolution stops; it means that it is no longer based on practice. We are one with life and one with the unfoldment of time, the becoming of the light of creation. There is no separation between who we are and our evolution. We no longer evolve into the inner realm; we evolve within the inner realm, in the domain of the beloved. When we are one with reality, our very existence becomes a constant revelation of truth, like a flower of love and understanding that never ceases to open."