11 Sie 2013, Nie 11:32, PID: 359733
Ktoś tu pisał o kulturze i tym podobnych rzeczach jako "przeszkodzie", patrzcie co pisze N.Maharaj o praktyce mantry:
źródło: http://www.prahlad.org/gallery/nisargada..._5400_.htm
EDIT:
Mam pytanie do kogoś mądrego..
Robert Adams pisze coś takiego:
"How can we free ourselves from karma?
We know karma is an accumulation of past actions that are similar to unpaid debts.
How do we break the effect of the debt that binds us?"
Kto uwalnia się od karmy? Do kogo odnosi się karma skoro Ja (Self) jest wolne już teraz? (nawet jeśli realizacja tego jest na ten moment mi przysłonięta) W jakim stopniu karma może dotyczyć tego Ja? Tak jak to rozumiem na tę chwilę to musze tylko porzucić identyfikację z tym co wyobrażałem sobie za siebie. Nie muszę uwalniać się od żadnej karmy, bo ona mnie nie dotyczy.. Nie dotyczy mnie też czas, przeszłość, itp.
Uwalnianie "siebie" z karmy zakłada identyfikację z tym który jest zniewolony, a przecież Ja jest wolne już teraz i nigdy nie było zniewolone. Nie mogę więc zyskać wolności ani jej stracić. Krótko mówiąc: zamiast wkładać wysiłek w "uwolnienie się od karmy" może lepiej porzucić ideę, że nasze Ja ma cokolwiek wspólnego z karmą, czyli nie identyfikować się z czyniącym, porzucić wiarę w "ja jestem tym, który dokonuje czynów, sieje dobro lub zło".
Cytat:M: If you want words, I shall give you some of the ancient words of power.
Repeat any of them ceaselessly; they can work wonders.
Q: Are you serious?
Would you tell a Westerner to repeat 'Om' or 'Ram' or 'Hare Krishna' ceaselessly, though he lacks completely the faith and conviction born of the right cultural and religious background.
Without confidence and fervour, repeating mechanically the same sounds, will he ever achieve anything?
M: Why not?
It is the urge, the hidden motive that matters, not the shape it takes.
Whatever he does, if he does it for the sake of finding his own real self, will surely bring him to himself.
Q: No need of faith in the efficacy of the means?
M: No need of faith which is but expectation of results.
Here the action only counts.
Whatever you do for the sake of truth, will take you to truth.
Only be earnest and honest.
The shape it takes hardly matters.
Q: Then where is the need of giving expression to one's longing?
M: No need.
Doing nothing is as good.
Mere longing, undiluted by thought and action, pure, concentrated longing, will take you speedily to your goal.
It is the true motive that matters, not the manner.
Q: Unbelievable!
How can dull repetition in boredom verging on despair, be effective?
M: The very facts of repetition, of struggling on and on and of endurance and perseverance, in spite of boredom and despair and complete lack of conviction are really crucial.
They are not important by themselves, but the sincerity behind them is all-important.
There must be a push from within and pull from without.
źródło: http://www.prahlad.org/gallery/nisargada..._5400_.htm
EDIT:
Mam pytanie do kogoś mądrego..
Robert Adams pisze coś takiego:
"How can we free ourselves from karma?
We know karma is an accumulation of past actions that are similar to unpaid debts.
How do we break the effect of the debt that binds us?"
Kto uwalnia się od karmy? Do kogo odnosi się karma skoro Ja (Self) jest wolne już teraz? (nawet jeśli realizacja tego jest na ten moment mi przysłonięta) W jakim stopniu karma może dotyczyć tego Ja? Tak jak to rozumiem na tę chwilę to musze tylko porzucić identyfikację z tym co wyobrażałem sobie za siebie. Nie muszę uwalniać się od żadnej karmy, bo ona mnie nie dotyczy.. Nie dotyczy mnie też czas, przeszłość, itp.
Uwalnianie "siebie" z karmy zakłada identyfikację z tym który jest zniewolony, a przecież Ja jest wolne już teraz i nigdy nie było zniewolone. Nie mogę więc zyskać wolności ani jej stracić. Krótko mówiąc: zamiast wkładać wysiłek w "uwolnienie się od karmy" może lepiej porzucić ideę, że nasze Ja ma cokolwiek wspólnego z karmą, czyli nie identyfikować się z czyniącym, porzucić wiarę w "ja jestem tym, który dokonuje czynów, sieje dobro lub zło".