23 Lut 2014, Nie 13:52, PID: 381892
Gdzie są prawa fizyki kiedy jesteś w głębokim śnie? Nie jesteś świadoma świata, nie jesteś świadoma swojego ciała fizycznego, nie jesteś świadoma swego ciała subtelnego (wewnętrznych stanów, odczuć), nie ma żadnej wiedzy o niczym, nie ma pamięci o czymkolwiek, nie ma czasu, nie ma przestrzeni, jest tyko świadomość. Później budzisz się i świat jest dopiero tworzony, można powiedzieć, że cały czas jest tworzony w ten sposób..
Świat i ja w nim, jest czymś co się pojawia i znika, a to co nie znika to świadomość. Kim jestem..?
Doświadczyłem kiedyś tego jeszcze nim w ogóle zacząłem cokolwiek medytować, akurat są odpowiednie rośliny wykorzystywane w szamanizmie, które po kilku sekundach przeniosą cię w stan z głębokiego snu, gdzie stopniowo tak jakby wpływ umysłu zostaje zredukowany do absolutnego minimum albo do zera i doświadczasz nagiej świadomości, taka absolutna pustka Znika percepcja wszystkiego, przestajesz istnieć jako człowiek i świat przestaje istnieć, bo świat potrzebuje twego umysłu by być "podtrzymany". Całe doświadczenie może trwać kilka, może kilkanaście minut, a kulminacja może kilkadziesiąt sekund, może kilka minut.
Mówi się, że w medytacji można też tego doświadczyć. Oczywiście ten stan nie jest celem w żadnym wypadku, ale może trochę rozszerzyć perspektywę.. Normalnie człowiek dostaje trochę za dużo bodźców, żeby tego doświadczyć, więc można sobie pomóc w ten sposób, choć przyznam, że może to być bardzo szokujące doświadczenie jak ktoś nie jest przygotowany.
Btw: http://forum.advaitaforum.com/index.php?topic=369.0
BMI = Body Mind Intellect
[Obrazek: phoca_thumb_l_Three-States.jpg]
[Obrazek: phoca_thumb_l_Self-Not-Self-1.jpg]
Świat i ja w nim, jest czymś co się pojawia i znika, a to co nie znika to świadomość. Kim jestem..?
Doświadczyłem kiedyś tego jeszcze nim w ogóle zacząłem cokolwiek medytować, akurat są odpowiednie rośliny wykorzystywane w szamanizmie, które po kilku sekundach przeniosą cię w stan z głębokiego snu, gdzie stopniowo tak jakby wpływ umysłu zostaje zredukowany do absolutnego minimum albo do zera i doświadczasz nagiej świadomości, taka absolutna pustka Znika percepcja wszystkiego, przestajesz istnieć jako człowiek i świat przestaje istnieć, bo świat potrzebuje twego umysłu by być "podtrzymany". Całe doświadczenie może trwać kilka, może kilkanaście minut, a kulminacja może kilkadziesiąt sekund, może kilka minut.
Mówi się, że w medytacji można też tego doświadczyć. Oczywiście ten stan nie jest celem w żadnym wypadku, ale może trochę rozszerzyć perspektywę.. Normalnie człowiek dostaje trochę za dużo bodźców, żeby tego doświadczyć, więc można sobie pomóc w ten sposób, choć przyznam, że może to być bardzo szokujące doświadczenie jak ktoś nie jest przygotowany.
Btw: http://forum.advaitaforum.com/index.php?topic=369.0
Cytat:In the deep sleep, there is no object-oriented happiness, since no object is perceived as the perceiving senses are folded and there is no subject-object duality. In addition, the mind that experiences happiness also appears to be folded. The question arises as to who experiences the deep sleep state? Is there an experiencer-experienced –experiencing triad in the deep sleep state? When I am awake from deep sleep state I say that I enjoyed the sleep or I slept well. The law of memory is that the experiencer and the recollector of that experience have to be one and the same. I cannot recollect somebody else’s experience. Therefore, in principle, I was the one who slept and thus experienced the happiness in the deep sleep state, in spite of the apparent absence of experiencer-experienced duality, since I am able to recollect that I slept very well and that I was happy. I do complain and become irritant, if I did not have good sleep. Hence the benefits of the deep-sleep experience of happiness are felt in the waking state. Some even take sleeping pills to get into this deep sleep state of non-duality where one is relieved of the pains of BMI. Thus the first experience of deep sleep is happiness that one enjoys.
The second aspect of this deep-sleep experience is, I have no knowledge of that experience, while I am in the deep sleep state. This is also a common experience of all beings. I experience homogeneous absence of everything, or absence of duality seen in the waking and dream states. Scripture (Mandukya Up.) states this as - na kanchana kAmam kAmayate – that there is no desire to enjoy any objects in the deep sleep state since their existence is not perceived or experienced. There is no experienced duality that includes knower-known duality. Hence all the objective-knowledge gained in the waking and dream states is, as though, absorbed into a homogenous mass of undifferentiated knowledge, which scriptures call it as prajnaana ghanam. The prajnaana ghanam includes the knowledge of things I know and also the knowledge of the ignorance of things that I do not know, viditam vA aviditam vA. In one sense, in the deep sleep state, I have the knowledge of the absence of particular knowledge of any kind. What we have is knowledge of the deep sleep state as ‘I do not know anything’ – that is lack of any particular or differentiable knowledge. Non-existence of objects is also knowledge, since when I am awake I say that I did not know anything during deep-sleep state. This is anupaladbi pramANa, as knowledge of the non-existence of a thing, just as when I say that I see there is no pot here. That is, I see that I do not see a pot here, or I have the knowledge of the absence of a pot here. To have that knowledge, I should have prior knowledge of a pot for me to say that I do not see any pot here. I cannot say there is no gaagaabuubu here, since I do not have a prior knowledge of what gaagaabuubu is. The absence of an object is knowledge only if its presence in the universe was known before, and is stored in the memory.
BMI = Body Mind Intellect
[Obrazek: phoca_thumb_l_Three-States.jpg]
[Obrazek: phoca_thumb_l_Self-Not-Self-1.jpg]