- Skuteczna samoterapia
#1
Witam serdecznie, chetnie zapoznam was z bardzo skuteczna bronia na wiekszasc problemow jakie zycie nam oferuje, lacznie z naszymi fobiami. Mysle ze bardzo wazne jest dodac ze nie pisze tu tego jako teoretyk ale jako osoba z wieloletnim doswiadczeniem, ktora przekonala sie na wlasnej skorze ze te przez zemnie przetlumaczone 99 punkty na dole z jezyka niemieckiego na polski to nie jakas sciema a czyste fakty. A wiec o czym mowa?----ZONGLERKA, np. 3 pileczkami jak na filmach ktore wstawilem. Dodam ze o motywacje do treningu nie musicie sie martwic, bo jak po jakims czasie przekonacie sie sami ze to naprawde pomaga to motywacja pojawi sie sama tak ze ja sam czesto cwiczylem godzinami a mistrze zonglerki cwicza po 8 godzin dziennie. Ale jest zawsze jakies ale a mianowicie zonglerka potrzebuje czasu, bo to nie jakies czary mary ale jak z wszytkim innym poprostu trening jak np. karate, jezyki obce, prawo jazdy, matematyka, malowanie....W kazdym badz razie pozytywne efekty rosna w parze z umiejetnoscia jaka wyrobila sobie dana osoba, ale reka na sercu, naprawde warto!!! Ja nie mam talentu do zonglowania i po 7 dniach treningu moglem mniej wiecej utrzymac 3 pileczki przez 15 sekund w powietrzu a po miesiacu 5 min. Ogolnie na 1 nowy wzor potrzebowalem okolo 1 miesiaca. Sa tez tacy co maja do tego wielki talent, mowi sie 1 na 1000, ta osoba umi zazwyczaj odrazu zonglowac 3 pileczkami lub uczy sie tego bardzo szybko. Nie mniej dla nas ma to byc przedewszystkim terapia a nie jakis wyscig, tak ze nie nie powinno grac to dla nikogo duza role jak szybko lub wolno mu to przychodzi tylko co w efekcie koncowym sie nauczyl i jakie wnioski z tego wyciagnal. A wiec zycze dobrej zabawy i duzo duzo DETERMINACJI!!!!!!    :Wystawia język i opuszcza oko: Pozdrawiam



1. żonglerka uczy się uczyć
2. żonglerka uczy uproszczac
3. żonglerka promuje umiejętności
4. żonglerka uczy uogólniać to co sie nauczyles, a tym samym sprzyja nauce wszelkiego rodzaju
5. podczas żonglerki uczysz się zaprowadzić porządek w początkowym chaosie
6. wielu z najbardziej genialnych ludzi potrafilo zonglawac (ciekawe, prawda?)
7. żonglerka uczy przezwyciężyć blokady
8. żonglerka reguluje ciśnienie krwi
9. żonglerka poprawia poczucie rytmu
10. z możliwością żonglerki w tym samym czasie zwiększasz zdolność uporania sie z psychicznymi, fizycznymi i emocjonalnymi wyzwaniami
11. żonglerka wzmacnia kondycję
12. żonglerka przynosi coraz większą harmonię wewnętrzną i zewnętrzną
13. żonglerka uczy produktywnego i pozytywnego posługiwania się błędami: analizy błędów,
--- pomysły na rozwiązania---opracowanie rozwiązania i wdrożenie go w zycie
14. żonglerka tworzy pozytywne doświadczenia
15. żonglerka sprawia idealną równowage w życiu codziennym
16. żonglerka przynosi zysk w koncentracji
17. żonglerka odbudowuje negatywny stres
18. żonglerka uczy skupienia energii
19. żonglerka promuje dyscyplinę
20. zadziwiające, ze z wzrostem umiejętności żonglerki wzrasta pewnośc siebie i poczucie własnej wartości
21. żonglerka zawsze przynosi niezwykłe i nowe wrażenia, które mają korzystny wpływ na każdy proces myślenia
22. wszechstronność rekwizytów Żonglerza zawsze oferuje nowe możliwości
23. żonglerki można nauczyć się w indywidualnym tempie
24. żonglerka wymaga fizycznej i psychicznej precyzji
25. mózg działa w tym fizycznym ruchu o 30% więcej
26. żonglerka przynosi relaks dla ciała i
27. relaks dla ducha
28. żonglerka motywuje
29. żonglerke można szkolić samodzielnie, a także wspólnie z innymi
30. żonglerka zwiększa sensowną samoanalizę
31. żonglerka to wspaniała kombinacja gry, sztuki i kunsztu
32. żonglerka mogą być wykorzystywane do medytacji, wnosi do "teraz" i zjednacza, umysł, ciało i duszę
33. żonglerka wzmacnia uczucie ciała
34. żonglerka zwiększa wytrzymałość
35. żonglerka przynosi osobisty sukces
36. żonglerka prowadzi do poprawy koordynacji oczy-ręce
37. żonglerka jest zabawna
38. żonglerka przynosi przyjaciół i pozytywne kontakty towarzyskie
39. żonglerka to świetny sposób na poprawę pracy zespołowej
40. żonglerka przynosi więcej cierpliwości z soba i z innymi
41. żonglerka promuje uczucie piłki
42. żonglerka zwiększa talent do improwizacji
43. żonglerka rozszerza mózg. Udowodnili to neurologowie na uniwersytetach w Regensburgu i Jena
44. żonglerka może być również używana jako trening siłowy lub moze go uzupelniac
45. żonglerka automatycznie prowadzi do poprawy zdolności motorycznych
46. żonglerka zwiększa równowagę zewnętrzną i wewnętrzną
47. żonglerka zwiększa samokontrolę
48. żonglerka oferuje zdrową równowagę do pracy manualnej, np. przy computerze
49. przy żonglowaniu cialo produkuje adrenaline
50. żonglerka poprawia wlasny wizerunek osobisty
51. żonglerka poprawia harmonie ciała i ducha
52. żonglerka wspiera również niedominującą stronę ciała
53. żonglerka jest artystycznam sposobem popisywania sie
54. żonglerka zwiększa wizualne rozeznanie i poprawę widzenia peryferyjnego
55. żonglerka naturalnie stymuluje ciało i krążenie: 3 minuty żonglerki bardziej pobudza niż filiżanka kawy
56. Kiedy żonglujesz, twój własny horyzont rozwija się coraz bardziej, bo twoj własny limit wydajności ciągle rośnie i poprzeczka twoich umiejetnosci jest coraz ---wyzej. To, co ostatnio wydawało się niemożliwe, jest teraz wyuczona ---umiejętnośćia i częśćia repertuaru
57. Nawiasem mówiąc, żonglerka jest również zabawna
58. Żonglowanie promuje eksplorację i eksperymentowanie
59. Podczas żonglowania istnieją systemy dla pojedynczego żonglera, dwóch żonglerów lub do w nieskończoność dużej grupy jednocześnie żonglującej jednym wzorem i w ten sposób uczy duże grupy do wspólnej pracy z powodzeniem
60. Żonglowanie upraszcza również skomplikowane ruchy uczenia się i promuje ogólne umiejętności koordynacji
61. Żonglerka uczy różnych praw fizycznych
62. W grupach żonglerki każdy uczestnik może jednocześnie być uczniem w pewnych obszarach i nauczycielem w innych dziedzinach
63. Żonglowanie przynosi wewnętrzny spokój i równowagę
64. Żonglowanie poprawia refleks
65. Kiedy żonglujesz, po krótkim czasie zdajesz sobie sprawę, że zaszedłeś znacznie dalej niz na początku miales to za możliwe
66. Żonglowanie zwiększa rozwój poczucia czasu
67. Żonglowanie zwiększa rozwój celowości
68. Żonglowanie prowadzi do lepszej postawy
69. Żonglowanie jest bezpieczne i wolne od agresji
70. Żonglowanie można wykonywać w najmniejszej przestrzeni
71. Żonglowanie jest ekscytujące
72. Żonglowanie sprzyja krążeniu krwi
73. Żonglowanie uczy szybko odzyskac kontrole przy nieoczekiwanych sytuacjach
74. Żonglowanie pozwala na obiektywne uznanie własnych słabych jak i mocnych stron
75. Żonglerka oferuje idealne połączenie kontroli i wariacji
76. Dobrzy żonglerzy mają szybkie ręce i szybkie myśli
77. Żonglerka szkoli wyobraźnię
78. Żonglowanie w tym samym czasie ma działanie uspokajające i przyjemnie stymulujące
79. Żonglowanie jest nieskończoną formą sztuki, w której własne umiejętności w różnych kierunkach mogą być rozszerzane coraz bardziej
80. Żonglerka promuje współpracę
81. Żonglowanie jest idealnym miejscem do nauki treningu umysłowego
82. Trening żonglerski może być kontynuowany nawet poczas choroby i innych przeszkod poprzez trening mentalny
83. Żonglowanie to jest nieco ekscentryzmu w życiu codziennym
84. Żonglerka możesz nawet zarabiac duże pieniądze
85. Żonglowanie uczy podejmowania świadomych decyzji przed podjęciem działań, a następnie konsekwentnego wykonywania tego działania
86. Żonglowanie promuje logiczne myślenie
87. Żonglerka jest idealnym bio-sprzężeniem: relaks, sukces i nieoczekiwane rezultaty są natychmiast widoczne
88. Żonglowanie jest śmieszne
89. Żonglowanie promuje zmysły widzenia, słyszenia i czucia
90. Przy zonglowaniu pracuja jednoczenie obie dwie czesci mózgu
91. Żonglerka szkoli radosną prezentację własnych umiejętności
92. Żonglowanie to zabawna kombinacja praw natury i samodzielnie wybranych zasad i preferencji
93. Żonglerka poprawia własną elegancję i estetykę dzięki równowadze, napięciu, kontrastowi, wariacji, przywiązaniu i rozwiązaniu
94. Żonglowanie jest idealnym balansowaniem dla duszy
95. Żonglowanie jest twórczą i kreatywną formą sztuki
96. Każdy może nauczyć się żonglować
97. Żonglerka uczy kombinacji różnych osobistych zdolności
98. Żonglowanie zwiększa zdolność do koncentrowania się na różnych rzeczach jednocześnie,
---wykonując kilka działan naraz i jednoczesnie zapewnić kazdemu niezbędną uwagę
99. Podczas zonglowania dostaje sie wglądy, niezaleznie od tego ile lat sie cwiczy nigdy sie nie koncza


A tutaj artykul z polski

http://wizjoner.org/12-szokujacych-zalet-zonglowania/


Dziś przedstawię Ci jak korzystna jest umiejętność żonglowania. Zajmiemy się jej fizycznym wpływem na strukturę mózgu i nie tylko. Pokażę Ci dlaczego zdecydowanie warto nauczyć się żonglować. Czy wiesz, że żonglując możesz stać się między innymi lepszym kierowcą, tancerzem i sportowcem?
[Obrazek: zonglowanie.jpg]Zanim przejdę do zalet, zacznę od przedstawienia wyników eksperymentów związanych z procesem żonglerki. Przeprowadzono kiedyś badania, aby sprawdzić jaki ma ona wpływ na mózg. Grupa ochotników żonglowała trzema piłkami, minutę dziennie przez 3 miesiące. Po tym okresie pojawiły się zadziwiające wyniki. Obrazowały one wzrost komórek w mózgu. Powiększeniu uległy obszary związane z przewidywaniem ruchów. Takie wyniki prowadzą do innych wniosków.
Żonglowanie rozwija mózg. Przyczynia się do rozbudowy jego fizycznej struktury – połączeń między neuronami. Każde nowe podrzucenie piłki będzie powodowało powstawanie nowych połączeń. Im dłużej będziemy ćwiczyli – tym łatwiej będzie nam się żonglowało, ponieważ połączenia będą silniejsze i będzie ich więcej. Dokładnie opisywałem te zagadnienia w artykule: Jak wykorzystać siłę nawyku?
– Zadziwiającym jest fakt, że mózg można ćwiczyć tak samo jak mięśnie. Tkanka mózgowa może ulec przyrostowi, tak jak tkanka mięśniowa. Oznacza to, że możesz przez proste ćwiczenia usprawnić mózg. Wszystko to dzięki powstawaniu większej liczby komórek nerwowych, czyli neuronów.
12 zalet żonglowania
1. Synchronizacja półkul mózgowych
Żonglując piłkami aktywujesz obydwie półkule mózgowe. To znaczy, że zaczynasz korzystać z ich potencjału jednocześnie. Zwiększasz w ten sposób swoją kreatywność i efektywność pracy. Dlatego, jeśli masz wykonywać jakąś pracę umysłową – dobrze jest przed tym trochę pożonglować. Będzie to niezła rozgrzewka dla mózgu.
Synchronizacja powoduje wzrost szybkości uczenia się, polepsza twórcze myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów. To wszystko za sprawą łatwiejszego korzystania z obu półkul, dzięki silniejszemu połączeniu pomiędzy nimi.
2. Koncentracja
Aby utrzymać wszystkie piłki w powietrzu musisz umieć się skoncentrować. Dlatego przez ciągłe ćwiczenia polepszy się Twoja koncentracja. Będziesz mógł się później łatwiej skupić na innych rzeczach.
3. Wzrost sprawności fizycznej
Żonglowanie może być potraktowane jako aerobik. Ćwiczysz całe ciało. Ruszasz rękami i schylasz się po upadające piłki. Przyczyni się to do wzrostu wytrzymałości i siły fizycznej, a w szczególności siły w rękach.
4. Refleks
Podczas żonglerki ulegają powiększeniu obszary w mózgu związane z przewidywaniem ruchów. Poprawi się przez to Twój refleks i szybkość reakcji. Poszerzeniu ulegnie także pole widzenia. Dzięki temu możesz stać się lepszym kierowcą!
5. Koordynacja
Polepszy się Twoja sprawność koordynacji wzrokowo-ruchowej. To co postrzegasz oczami będzie lepiej zgrane z tym, co wykonuje ciało. Twoje ruchu staną się płynniejsze. Będziesz bardziej efektywny w takich dziedzinach jak np. sport i taniec.
6. Oburęczność
Wykorzystujesz rękę niedominującą i zwiększasz jej sprawność. Nabywasz większej zręczności. Ćwiczysz słabszą i mocniejszą stronę ciała jednocześnie. Twoje ciało staje się „symetrycznie” sprawne.
7. Balans
Zwiększa się Twoje poczucie rytmu i równowagi. Rytm przydaje się przy grze na instrumentach muzycznych i tańcu – a równowaga w każdym sporcie.
8. Relaks
Żonglowanie to dobry sposób na odreagowanie stresu. Pomaga w relaksacji. Uwalnia od myślenia o problemach. Dajemy w ten sposób chwilę wytchnienia naszemu przemęczonemu mózgowi. Po wytężonym wysiłku umysłowym możesz zrobić sobie przerwę i aktywnie odpocząć przez żonglowanie np. trzema piłkami.
9. Popis
Umiejętność żonglowania zawsze ciekawiła innych ludzi. Jak wiesz, kuglarze i błaźni mieli za zadanie rozbawiać publiczność i wykorzystywali do tego właśnie podrzucanie piłkami. Patrząc na regularnie lecące piłki ludzie stają się zahipnotyzowani tym widokiem.
Przyciągamy więc uwagę. Udowadniamy, że potrafimy więcej niż inni. Ktoś może powiedzieć, że to tylko popisywanie się, jednak ja uważam, że żonglowanie ma w sobie coś magicznego.
10. Planowanie
Nabierzesz mentalnej postawy ludzi sukcesu. Zaczniesz uczyć się jak krok po kroku dojść do celu. Widzisz efekt końcowy, który chcesz osiągnąć – rozkładasz go na poszczególne etapy i ostatecznie realizujesz cel. Jest to przydatne przy urzeczywistnianiu dowolnego celu.
11. Rozpęd. Pewność sukcesu
Po opanowaniu żonglerki zapragniesz większych celów, podejmowania trudniejszych wyzwań. Wzrośnie Twoja wiara we własne siły. Umiejętność pokonywania barier i przeszkód. Gdy nabędziesz sprawność żonglowania trzema piłkami możesz potem ćwiczyć czterema i pięcioma. Tutaj nie ma ograniczeń. Im więcej będzie Ci się udawało – tym dalej będziesz chciał zajść. Jest to szalenie skuteczna droga do stawania się coraz lepszym w każdej dziedzinie życia.
12. Wytrwałość, cierpliwość i determinacja
Żonglowanie to cel. Nauka żonglowania to droga do celu. Jeśli chcesz zobaczyć piłki w powietrzu musisz przejść całą drogę. Nie możesz kupić tej umiejętności, nikt za Ciebie się tego nie nauczy – możesz to zrobić tylko Ty. Musisz wykazać się wytrwałością, aby zrealizować cel. Żonglerka nauczy Cię zwycięskiej postawy psychicznej. Postawy człowieka sukcesu. To nie jest tylko podrzucanie piłek – to zestaw cech charakteru, które albo pozwolą Ci osiągnąć dowolny cel, albo sprawią, że szybko zrezygnujesz.
Namawiam do nauki żonglowania. Będzie to miało znaczący wpływ na Twój rozwój osobisty.







https://www.youtube.com/watch?v=-HCc4ZzY-O8


https://www.youtube.com/watch?v=K-v73CQQrHo


https://youtu.be/CnqES24g2tE?list=PLF5F2EC366A06C1B6


https://youtu.be/xRSq-qZQLF4


https://youtu.be/Zc_QwxMbyW4?list=PLF5F2EC366A06C1B6


https://youtu.be/3CuJFLJbb5U?list=PLF5F2EC366A06C1B6

https://www.youtube.com/watch?v=vuYc0QQjfRg


https://youtu.be/8-8I0DsTS8c?list=PLF5F2EC366A06C1B6
Najlepsza szkoła charakteru: nie rób niczego ze strachu i rób to, czego się boisz. Marek Szurawski


Przys­wa­jaj to, co użyteczne, od­rzu­caj to, co zbędne. Bruc Lee


Mądry człowiek nie opłaku­je przeg­ra­nej, lecz żywo szu­ka spo­sobu, jak wy­leczyć od­niesione rany. William Szekspir


Człowiek, który nosił małe kamienie, był tym samym, który przeniósł górę.






Odpisz
#2
Jeśli zacznę żonglować moje życie zmieni się o 135 stopni?
Odpisz
#3
(28 Sie 2018, Wto 18:08)fort napisał(a): Jeśli zacznę żonglować moje życie zmieni się o 135 stopni?

Na pewno twoje zycie sie zmieni, ale jak bardzo to zalezne jest od czasu jaki poswiecisz tej zabawie...Determinacja, determinacja i jeszcze raz determinacja, bo latwe to nie jest. Tak jak z innymi rzeczmi, czy w sporcie, w szkole lub hobby, zaden mistrz jeszcze z nieba nie spad    :Uśmiecha się z humorem:
Najlepsza szkoła charakteru: nie rób niczego ze strachu i rób to, czego się boisz. Marek Szurawski


Przys­wa­jaj to, co użyteczne, od­rzu­caj to, co zbędne. Bruc Lee


Mądry człowiek nie opłaku­je przeg­ra­nej, lecz żywo szu­ka spo­sobu, jak wy­leczyć od­niesione rany. William Szekspir


Człowiek, który nosił małe kamienie, był tym samym, który przeniósł górę.






Odpisz
#4
Można zamienić słowo "żonglerka" na "karate", słowa w dalszym ciągu będą miały sens. Skrótowo mówiąc, należy w życiu znaleźć pasję.
Odpisz
#5
Ale żonglerki możesz sie uczyć indywidualnie, a karate mimo wszystko wymaga trenera, który będzie czuwał nad poprawnością techniki, potrzeba też "sparingpartnerów" itd.
Crows fly black
Odpisz
#6
Wchodzę w tę grę. Czy "origami" będzie pasować?
Odpisz
#7
Origami mniej angażuje fizycznie    :Wystawia język:
Crows fly black
Odpisz
#8
(29 Sie 2018, Śro 20:11)Kra_Kra napisał(a): Origami mniej angażuje fizycznie    :Wystawia język:

Zonglerka jest potwierdzona naukowo ze rozwija mozg i sprzyja rozwojowi, ale mysle ze jesli czlowiek bedzie sie konkretnie zajmowal origami, to moze to tez mu pomoc przy rozwoju osobistym...

https://www.youtube.com/watch?v=3bY6Yx2HEkc
Najlepsza szkoła charakteru: nie rób niczego ze strachu i rób to, czego się boisz. Marek Szurawski


Przys­wa­jaj to, co użyteczne, od­rzu­caj to, co zbędne. Bruc Lee


Mądry człowiek nie opłaku­je przeg­ra­nej, lecz żywo szu­ka spo­sobu, jak wy­leczyć od­niesione rany. William Szekspir


Człowiek, który nosił małe kamienie, był tym samym, który przeniósł górę.






Odpisz
#9
To kolejny artykul....

Dlaczego warto trenować żonglerkę?
Poprawa koncentracji i wyników w nauce nawet 50 - 200%? Naukowcy z USA i Wielkiej Brytanii twierdzą, że wystarczą codzienne treningi żonglerki, aby osiągnąć tak zadziwiające wyniki
Czym właściwie jest pedagogika cyrku i co się za nią kryje? Choć w Polsce jest to wciąż mało znana dyscyplina, to na Zachodzie Europy jest bardzo popularną metodą edukacyjno-terapeutyczną. Opiera się na łączeniu zabawy z nauką. Dzięki warsztatom żonglowania czy szkoleniom z posługiwania się diabolo, flowerstickiem lub rozkręcanymi talerzykami nabywa się zdolności zręcznościowych i intelektualnych, które są niezwykle pomocne w pokonywaniu codziennych wyzwań i pobudzaniu kreatywności.

Zaskakujące zalety pedagogiki cyrku

Nauka różnego rodzaju trików żonglersko-cyrkowo-artystycznych procentuje i przynosi zauważalne efekty. Badania naukowe oraz obserwacje i doświadczenia praktyków potwierdzają liczne korzyści wynikające z zastosowania ich w codziennym życiu. Warto wspomnieć chociażby o aktywizacji półkul mózgowych czy rozwoju koordynacji wzrokowo-ruchowej. Ważny jest także rozwój umiejętności społecznych, współpracy z innymi i przełamywanie barier komunikacyjnych. Dzięki metodom stosowanym w pedagogice cyrku wzrasta samodyscyplina, automotywacja, wiara w siebie i swoje umiejętności.

Coraz większą popularność zyskują specjalne szkolenia pracownicze, podczas których korzysta się z dobrodziejstw technik cyrkowych. Wielu menedżerów, kierowników, dyrektorów oraz ludzi biznesu inwestuje w swój rozwój osobisty wykorzystując m.in. naukę żonglowania. Wspomagają tym samym swoją koncentrację, pobudzają kreatywność i motywację do działania.

W głębi serca większość ludzi chce nauczyć się sztuki żonglowania! Wciąż jednak jest ona postrzegana jako magiczne, nieosiągalne wyzwanie, kojarzone z doskonałością koordynacji i szybkością. Większość osób sądzi, że umiejętność żonglowania, czy manipulacji innymi rekwizytami cyrkowymi przeznaczone jest tylko dla „wybranych"- twierdzi Mirosław Urban, psycholog i doradca zawodowy. Prawda jest taka, że każdy może nauczyć się podstaw żonglowania trzema piłkami! Dla jednych będzie to 15 minut, dla innych 15 godzin lub 15 dni. Nieważne. Efekt jest ten sam!- dodaje Mirosław Urban.

Warto zatem lokować swój kapitał w naukę żonglerki, którego efekty zaprocentują w codziennej pracy. Pedagogika cyrku to także liczne korzyści poznawcze, społeczne i fizyczne, które mogą okazać się kluczowe dla podnoszenia kwalifikacji zawodowych i komunikacji między pracownikami i klientami.

Zalety pedagogiki cyrku i żonglowania

Korzyści pedagogiki cyrku związane ze sferą poznawczą:

aktywizacja półkul mózgowych
rozwój koordynacji wzrokowo-ruchowej
wspomaganie leczenia dysleksji i ADHD
rozwój kreatywności i ciekawości poznawczej
sprawdzanie własnych możliwości i ograniczeń psychofizycznych


Korzyści związane z umiejętnościami społecznymi:

rozwój umiejętności komunikacji i współpracy z innymi
przełamywanie barier komunikacyjnych
integracja
aktywny sposób na spędzanie wolnego czasu
efektywna i zabawna forma relaksu


Korzyści związane z kształtowaniem postaw i systemu wartości:

rozwój cierpliwości, determinacji i uporu w dążeniu do celu
wyznaczanie i osiąganie celów
samodyscyplina i automotywacja
osiąganie widocznych sukcesów
rozwój pewności, wartości i wiary w siebie


Korzyści związane z rozwojem fizycznym:

równowaga obu stron ciała
ćwiczenia mięśni całego ciała
ćwiczenie motoryki małej i dużej
ćwiczenie oburęczności.
Najlepsza szkoła charakteru: nie rób niczego ze strachu i rób to, czego się boisz. Marek Szurawski


Przys­wa­jaj to, co użyteczne, od­rzu­caj to, co zbędne. Bruc Lee


Mądry człowiek nie opłaku­je przeg­ra­nej, lecz żywo szu­ka spo­sobu, jak wy­leczyć od­niesione rany. William Szekspir


Człowiek, który nosił małe kamienie, był tym samym, który przeniósł górę.






Odpisz
#10
Tenis stołowy angażuje fizycznie i pasuje do wymienionych punktów.
Odpisz
#11
(06 Wrz 2018, Czw 20:55)fort napisał(a): Tenis stołowy angażuje fizycznie i pasuje do wymienionych punktów.
Troche pasuje, a jednak nie rozwija tak jak zonglerka, absolutnie nie ma co porownywac moim zdaniem. Sam przez wiele lat gralem w tenisa stolowego i zabralem nawet raz udzial w turnieju szkol gdzie zajalem 2 miejsce....W finale przegralem z jakims azjatom w setach 1:2. Do dzis pamietam; 9:21, 26:24, 24:26. Pierwszy set przegralem bardzo wysoko moze dlatego ze mialem treme, wiekszosc dzieci kibicowala nie mi bo gralismy w jego szkole a zmojej byli tylko inni gracze i nauczyciel, no ale potem sie rozkrecilem...Ogolnie to super gra ten tenis, jak znajde czas i kogos do grania to napewno nie powiem nie, paletki leza w koncie i czekaja    :Uśmiecha się z humorem:
Najlepsza szkoła charakteru: nie rób niczego ze strachu i rób to, czego się boisz. Marek Szurawski


Przys­wa­jaj to, co użyteczne, od­rzu­caj to, co zbędne. Bruc Lee


Mądry człowiek nie opłaku­je przeg­ra­nej, lecz żywo szu­ka spo­sobu, jak wy­leczyć od­niesione rany. William Szekspir


Człowiek, który nosił małe kamienie, był tym samym, który przeniósł górę.






Odpisz
#12
Kolejny artykul

http://www.ifortuna.pl/?module=Publikacj...kacjeId=82

Żonglowanie w biznesie

Podejmując decyzję o nauce żonglowania, dołączamy do grupy menedżerów, którzy, od lat 80. uczą się na całym świecie żonglować w ramach seminariów i szkoleń, dotyczących realizacji celów, motywacji, kreatywności, zarządzania czasem, itp. Niewiele osób wie, że szeregi żonglerów zasilają naukowcy, informatycy czy biznesmeni. Wśród nich są takie znakomitości jak Ronald Graham, matematyk, były dyrektor naukowy laboratoriów AT&T (dawniej Bell Labs) i prezes International Juggling Assosciation, czy też Claude Shannon, matematyk, uważany za jednego z twórców współczesnej teorii informacji i komunikacji. Pracownicy takich firm, jak AT&T Labs Research, Microsoft, Massachusetts Institute of Technology (MIT). Stanford czy Apple Corporation już w latach 80. włączali żonglowanie do zajęć pracowniczych.

W artykule skoncentrujemy się na możliwych formach wykorzystania żonglowania w biznesie i rozwojowym aspekcie takiego treningu. Wskażemy korzyści płynące z żonglowania, które na początku zaskakuje, potem angażuje, a w końcu pasjonuje. Każda z setek osób, z którymi podzieliliśmy się naszymi umiejętnościami już o tym wie i z całą pewnością z uśmiechem na twarzy przypomina sobie czasy, w których zadawała pytanie: "Po co to wszystko?", "Co mi to daje?" lub twierdziła, że tego typu umiejętności z całą pewnością nie opanuje.




Żonglowanie jest bardziej powszechne niż się wydaje


Żonglowanie nie jest współczesnym wynalazkiem. W różnych formach, często w ścisłym związku z obrzędami religijnymi, było znane od wieków w Japonii, Egipcie, Chinach, południowo - wschodniej Azji, Iranie i Tybecie. Nawet Aztekowie mieli swoich żonglerów. Pierwsze wzmianki o żonglowaniu pochodzą sprzed 2000 lat. Można mówić o okresach rozkwitu w starożytnej Grecji oraz Rzymie i stagnacji w średniowieczu.

Do szerokich grup ludzi żonglowanie trafiło wraz z erą cyrków, a potem Vaudevillu. W 1947 r. w USA powstało International Juggling Association (IJA), a w latach 80. European Juggling Association (EJA).




Obecnie żonglowanie jest niezwykle popularne w zachodnim świecie. Prawdą będzie zarówno to, że jest traktowane jako zabawa, hobby, sport, trening relaksacyjny, motywacyjny oraz metafora zarządzania projektem i realizacji celów. Co roku odbywają się festiwale żonglerskie, na których można poznawać i szlifować nowe techniki podrzucania piłek, maczug, chustek czy innych rekwizytów. W każdym większym mieście na zachodzie Europy i USA istnieją sklepy żonglerskie, w których miłośnicy tego hobby mogą zaopatrzyć się w potrzebny im ekwipunek żonglerski, czy też inne materiały potrzebne do uczenia się i ćwiczenia trików, takie jak książki, kasety video, filmy DVD, itp. Na całym świecie na uczelniach, w firmach, szpitalach, szkołach i w społecznościach lokalnych powstają kluby żonglerskie, skupiające ludzi zainteresowanych rozwijaniem tej sztuki.


Argumenty neuropsychologiczne


Naukowcy z Uniwersytetu w Regensburgu, pod kierunkiem Bogdana Draganskiego, przeprowadzili eksperyment, którego rezultaty odbiły się głośnym echem w świecie neuronauki. Osoby, które zgłosiły się do badań, podzielono na dwie grupy. Zadaniem pierwszej było opanowanie w czasie trzech miesięcy sztuki żonglowania trzema piłeczkami (jest to tzw. kaskada). Zadanie uznano za wykonane, jeśli każda z osób potrafiła przez jedną minutę sprawnie wyrzucać i łapać piłeczki.




Drugą grupę stanowiły osoby, które nie przechodziły treningu żonglowania. Wraz z upływem czasu porównywano strukturę mózgu osób z obu grup. Poszukiwano zmian w tkance mózgowej, które stanowiłyby efekt treningu żonglowania. Pomiar tak subtelnych modyfikacji struktury mózgu był możliwy dzięki zastosowaniu rezonansu magnetycznego, urządzenia umożliwiającego obserwowanie mózgu w przekrojach. Dodatkowo zastosowano specjalną technikę do mierzenia stopnia koncentracji, tj. przyrostu, tkanki mózgowej. Porównań dokonywano trzykrotnie: na początku badania (tj. na początku treningu grupy żonglującej), trzy miesiące później i po następnych trzech miesiącach, w czasie których osoby trenujące nie kontynuowały już ćwiczeń.




Analiza porównawcza, dokonana po trzech miesiącach od rozpoczęcia treningu, ujawniła istotne różnice pomiędzy mózgami badanych z grupy eksperymentalnej i kontrolnej. Jak się okazało w mózgach osób żonglujących nastąpił przyrost tkanki mózgowej w okolicach lewej tylnej kory ciemieniowej i obustronny przyrost w okolicach środkowo-skroniowych. Obszary te specjalizują się m. in. w przetwarzaniu i magazynowaniu informacji o tym jak spostrzegamy, zauważamy i przewidujemy poruszające się obiekty. Otrzymany wynik jest interesujący co najmniej z dwóch powodów. Po pierwsze świadczy o tym, że rozwój mózgu jest możliwy nie tylko w okresie dzieciństwa, lecz także w późniejszym czasie. Po drugie, pozornie nieistotne ćwiczenia, takie jak żonglowanie trzema piłeczkami, mogą zmienić strukturę mózgu w podobny sposób jak podnoszenie sztangi rozwija mięśnie. Łatwo się domyśleć, że ma to niezwykłe znaczenie dla możliwości rehabilitacji i rekonstrukcji komórek mózgowych po uszkodzeniach mózgu w następstwie nieszczęśliwych wypadków lub chorób.



Co jeszcze rozwijasz podrzucając kolorowe piłeczki?


Według Michael Gelb i Tony Buzan, autorów książki Leesons from the art of juggling, wiedza na temat uczenia się jest najważniejszą umiejętnością w życiu, a sposób, w jaki uczymy się żonglować i w jaki ćwiczymy tę umiejętność, możemy zastosować do nabywania innych umiejętności. Spójrzmy na najważniejsze kierunki rozwoju inspirowane nauką żonglowania:



► Rozwój potencjałów umysłowych

Żonglowanie jest jednym z najlepszych sposobów równoczesnej i równomiernej aktywacji obu półkul mózgowych i "rozgrzania" mózgu do innych aktywności. Nie zajmuje wiele czasu, nie wymaga wiele miejsca, drogich akcesoriów i, co ważne, jest to przyjemna zabawa, a nie specjalistyczne ćwiczenia zalecone przez lekarza, czy psychologa. Badania dowodzą, że czynności fizyczne, wymagające aktywności mięśni, a szczególnie ruchy skoordynowane (takim jest m.in. żonglowanie) stymulują wytwarzanie neurotrofin – naturalnych substancji, które stymulują wzrost komórek nerwowych i wzrost liczby połączeń neuronalnych w mózgu. Żonglowanie to ruchy naprzemienne rąk, które równomiernie uaktywniają obie półkule. Ćwiczenia te działają na obie strony ciała i angażują skoordynowane ruchy obojga części ciała. Kiedy obie strony ciała są używane w równym stopniu, w pełni rozwija się spoidło wielkie mózgu. Działa ono jak „autostrada” umożliwiająca zintegrowane myślenie poprzez łączenie informacji z obu półkul i przekazując ponad biliony wiadomości na sekundę!


► Radzenie sobie z trudnościami i korzystanie z własnych doświadczeń

James Joyce stwierdził, że "błędy człowieka są drzwiami do jego odkryć". Thomas Edison, który zapewne zgodziłby się z tym twierdzeniem, próbując wynaleźć żarówkę, przeżywał porażki setki razy (m.in. wysadził w powietrze trzy laboratoria). Za każdym razem stwierdzał jednak, że poprzez błędy, które popełniał, dowiadywał się więcej, niż kiedykolwiek i był coraz bliżej sukcesu. Firma 3M być może nigdy nie wynalazłaby samoprzylepnych karteczek Post-it Notes, gdyby nie błąd pracowników, którzy omyłkowo zastosowali słabo trzymający klej.



Ucząc się żonglowania, doświadczamy skuteczności procesu uczenia się na własnych błędach. Podrzucane piłki spadają na ziemię setki razy i wcześniej czy później konfrontują nas z granicą własnych możliwości. Każda kolejna próba to trening analizy problemu i samodzielnej korekty nieefektywnego sposobu działania. Porażki i sukcesy są integralną częścią uczenia się, lecz jak mówił noblista Linus Pauling: "nie wpadniesz na dobry pomysł bez wymyślania pomysłów beznadziejnych".




W pewnym okresie XX wieku, Japonia dotknięta była przez ponad 10 lat upadkiem gospodarczym. W celu naprawy sytuacji, rozpoczęto promowanie innowacyjnego postrzegania porażek i błędów, które wcześniej były związane z wstydem i upokorzeniem. W ramach programu Failure Database Project, naukowcy, biznesmeni, a nawet politycy zaczęli publicznie mówić o swoich błędach i niepowodzeniach. Baza danych była przeznaczona dla wszystkich chętnych, którzy chcieli skorzystać z katalogu, zawierającego ponad 600 przykładów porażek, pokazanych w konstruktywnym świetle. Yotaro Hatamura, który prowadził ten projekt, powtarzając za Edisonem mówił: "Kreatywność składa się w 99,7 % z pomyłek"

.

Wiele osób żywi przekonanie, że popełnianie błędów jest czymś nagannym i należy tego unikać, ponieważ porażki stanowią dowód naszej niezdarności. To ograniczające przekonanie może skutkować zahamowaniem procesu uczenia się i utrwalać bezpieczne, lecz bierne postawy (wolimy nie podejmować jakiegoś działania, bo wiemy, że i tak skończy się porażką). Przerwanie spirali niepowodzeń wymaga zmiany nastawienia do błędów i przyjęcia, że są ważnymi i pożytecznymi informacjami zwrotnymi.


► Pokonywanie ograniczeń i przełamywanie rozczarowania

Strach przed porażką wyzwala tendencje do unikania aktywności, które są obarczone ryzykiem porażki. Swoboda, pasja i otwartość na nowe doświadczenia jest często tłumiona przez lęk przed nieznanym, śmiesznością, odrzuceniem czy utratą szacunku. Boimy się nowych wyzwań i wtedy mówimy nasze ulubione: "nie potrafię", "to nie dla mnie", "nie poradzę sobie z tym". Ucząc się żonglowania, które w opinii wielu osób jest umiejętnością Niemożliwą Do Opanowania, a nawet magiczną, doświadczamy tego, że posiadamy potencjał, o którym dotąd nie wiedzieliśmy.

Pokonując pierwsze opory przekonujemy siebie samych, że jednak możliwe jest radzenie sobie z niemożliwym. W ten sposób otwiera się droga do kolejnych wyzwań, z którymi również w przyszłości możemy sobie poradzić.


► Wyznaczanie celów i osiąganie sukcesu

Każdy proces uczenia się nowej aktywności rozpoczyna się od określenia celu. Patrząc na osoby żonglujące trzema piłkami, pewne jest, że nie nauczymy się tego od razu, ponieważ to, co widzimy jest zbyt skomplikowane. Dlatego też musimy wiedzieć jakie czynności należy wykonywać i jaka jest ich właściwa kolejność. Naukę rozpoczynamy od najprostszych elementów. Z czasem wyznaczymy kolejne, bardziej złożone i ambitne cele.


Żonglowanie uczy nas także, jak potrzebne jest zauważanie naszych małych sukcesów w drodze do znaczącego celu. Każdy najmniejszy krok (odpowiednia siła, celność i czas wyrzutu itp.) w nauce żonglowania nowego triku jest kolejnym sukcesem. Pamiętajmy, że tylko idąc drogą osiągania drobnych sukcesów, możemy opanować trudne i robiące wrażenie na innych umiejętności. Za każdym razem, kiedy dokonamy czegoś nowego, kiedy ulepszymy kolejne elementy w naszym działaniu, nasza pewność siebie będzie rosła, inspirując nas do kolejnych wyzwań. Pamiętajmy, że pewność siebie tworzy sukces, a sukces tworzy pewność siebie.



► Rozwiązywanie problemów

Wyznaczanie i realizowanie celów jest związane z rozwiązywaniem problemów. Wspomniany wcześniej Ronald Graham, który żongluje aż siedmioma piłkami, twierdzi, że sposobem rozwiązania każdego złożonego problemu – czy będzie to potrójne salto, teorie matematyczne czy nowy trik żonglerski – jest rozłożenie go na najmniejsze składniki.

Następnym krokiem jest poznanie każdego z tych składników, zapoznanie się nimi i zrozumienie sposobu, w jaki współdziałają ze sobą. Graham twierdzi, że żonglowanie pokazuje nam, jak rozkładać daną trudność, daną umiejętność na czynniki pierwsze i następnie jak doprowadzać do zadowalającego rozwiązania uczyć się tego krok po kroku.


► Budowanie i rozwój zespołu

Żonglowanie to wspaniałe ćwiczenie, które jest z łatwością można wykorzystać do budowania i integracji zespołu. Każdy kto uczy się i ćwiczy żonglowanie wspólnie z innymi, doświadcza radości, otwartości i przełamującej lody, niczym nie skrępowanej zabawy. Żonglowanie znosi podziały, hierarchię, niepewność, rozwija komunikację, partnerstwo i współdziałanie. Wspólne uczenie się, wymyślanie nowych trików, gry i zabawy z wykorzystaniem żonglowania, eksperymentowanie, wspólne występy przed innymi – to wszystko integruje zespół, rozwija kreatywność i wspólne realizowanie celów zespołowych. Poza tym każdy wie, że najlepiej uczymy się właśnie podczas zabawy.


► Relaks i radzenie sobie ze stresem

Carl Simonton, dyrektor The Simonton Cancer Center, pionier w dziedzinie badań nad stresem i rakiem, uczy ludzi żonglowania, aby odwrócili oni swoją uwagę od stresu i cierpienia. "Żonglowanie jest formą terapii, zabawą. Uczy cię, jak nie zaprzątać sobie myśli niepotrzebnymi sprawami" – twierdzi z kolei dr Barry Berkowitz, były lekarz z Brookside Hospital z San Francisco. Podobną postawę przyjmuje dr Steve Allen Jr, który prowadzi seminaria dotyczące stresu i humoru. "Moim celem jest dać ludziom poczucie radości, uśmiechu. Staram się robić dwie rzeczy: daję intelektualne i emocjonalne podstawy dla humoru i pozwalam ludziom zrozumieć, że mogą być radośni i weseli każdego dnia".


Żonglowanie przynosi ulgę w stresie, między innymi dzięki temu, że wywołuje twórcze spożytkowanie czasu, daje na nowo możliwość odkrycia radości z zabawy i nauki, odkrycia sensu i wartości niecodziennych dokonań dla codziennych obowiązków.




Kończąc artykuł życzymy Czytelnikom wytrwałego treningu, doskonałej zabawy i świadomego dotknięcia nie tylko granic własnych możliwości, ale również dostrzeżenia jak granice te codziennie się przesuwają, dając nam coraz większą przestrzeń osobistą do nowych, inspirujących działań.
Najlepsza szkoła charakteru: nie rób niczego ze strachu i rób to, czego się boisz. Marek Szurawski


Przys­wa­jaj to, co użyteczne, od­rzu­caj to, co zbędne. Bruc Lee


Mądry człowiek nie opłaku­je przeg­ra­nej, lecz żywo szu­ka spo­sobu, jak wy­leczyć od­niesione rany. William Szekspir


Człowiek, który nosił małe kamienie, był tym samym, który przeniósł górę.






Odpisz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Skuteczna metoda - to jak szukanie Świętego Graala? soulmates 12 1 787 18 Lip 2014, Pią 22:05
Ostatni post: PonuryWiksiarz


PhobiaSocialis.pl

Forum dla cierpiących na fobię społeczną (lęk społeczny, chorobliwa nieśmiałość, osobowość unikająca, hikikomori). Znajdziesz tu pomoc, informacje i porady, oraz poznasz podobnych ludzi, którzy zrozumieją twoje problemy! Pamiętaj, że nie jesteś sam(a)!

This forum uses Lukasz Tkacz MyBB addons.