- To już miesiąc bez lęków...
#26
eh lipa zawsze szybko odpływam myślami, większość myśli wydaje się neutralna lub nawet pozytywna, pewnie od nastroju zależy
chyba faktycznie mam tendencje do odpływania, nawet normalse w robocie się podśmiechują "nie śpij na stojąco", "nie myśl tyle, bo myśliwym zostaniesz" itp.
druga sprawa w tej książce pisali, że jest to metoda dla ludzi, którym nie pomogły inne terapie
Odpisz
#27
(30 Maj 2018, Śro 16:53)forac napisał(a):
(29 Maj 2018, Wto 22:31)slonecznik77 napisał(a):
(29 Maj 2018, Wto 14:33)forac napisał(a): zastanawiam się czy ta metoda się sprawdza przy depresji? bo jak np. zły nastrój wynika z rozmyślania to pewnie może pomóc, a co jeżeli mam zły nastrój i koniec, bo się obudziłem w złym nastroju np.

Myślę że tak :   :Uśmiecha się: czytałem też o tym. Tak podobno się sprawdza.

eh sam nie wiem, wygląda na sposób na przekierowywanie uwagi na jakieś bzdety typu "obierając ziemniaka uważnie go macaj"    :Uśmiecha się dziwnie:

Najpierw spróbuj i trenuj a nie piszesz że to głupoty, mało profesjonalne podejście    :Dumny: .

(03 Cze 2018, Nie 14:38)slonecznik77 napisał(a):
(30 Maj 2018, Śro 16:53)forac napisał(a):
(29 Maj 2018, Wto 22:31)slonecznik77 napisał(a):
(29 Maj 2018, Wto 14:33)forac napisał(a): zastanawiam się czy ta metoda się sprawdza przy depresji? bo jak np. zły nastrój wynika z rozmyślania to pewnie może pomóc, a co jeżeli mam zły nastrój i koniec, bo się obudziłem w złym nastroju np.

Myślę że tak :   :Uśmiecha się: czytałem też o tym. Tak podobno się sprawdza.

eh sam nie wiem, wygląda na sposób na przekierowywanie uwagi na jakieś bzdety typu "obierając ziemniaka uważnie go macaj"    :Uśmiecha się dziwnie:

Najpierw spróbuj i trenuj a nie piszesz że to głupoty, mało profesjonalne podejście    :Dumny: .
Też przekręcasz to co było napisane... eh.
Należy dużo trenować... a nie podchodzić że... "eh to nie ma sensu... to głupie." No mi pomogło...
Pokonałem fobię
Odpisz
#28
nie ogarniam tej książki Hayes, Smith - W pułapce myśli. , bo piszą, żeby zaakceptować swój ból czy smutek czy lęk i nie uciekać od niego, bo ucieczka tylko pogłębi problem a dla mnie uważność wydaje się odwracać od niego uwagę czyli jest formą ucieczki hmm?
[-] 1 użytkownik polubił(o) wpis forac:
  • slonecznik77
Odpisz
#29





    Wkład użytkownika w dyskusję został uznany za pomocny [zatwierdził(a): BlankAvatar(+1)  ]
Odpisz
#30
Przepraszam długo mnie tu nie było, , uważność może być on praktykowany w formie medytacji zen, ja to odradzam. Należy nie wgłębiać się w filozofię. Po obejrzeniu tych filmów od Ciebie jestem zdziwiony nie wiedziałem że to tak jest praktykowane i wiąże się z tym jakaś filozofia?    :Zaskoczony:. Ja praktykowałem np uważny spacer, dużo trenowałem, polecam książkę w pułapce myśli. Ważna jest też modlitwa i wiara że będzie dobrze. też ważna jest postawa akceptacji, dyfuzja (jest o niej w książce) i praca nad sobą. Pozdrawiam

(04 Cze 2018, Pon 8:45)forac napisał(a): nie ogarniam tej książki Hayes, Smith - W pułapce myśli. , bo piszą, żeby zaakceptować swój ból czy smutek czy lęk i nie uciekać od niego, bo ucieczka tylko pogłębi problem a dla mnie uważność wydaje się odwracać od niego uwagę czyli jest formą ucieczki hmm?
Coś w tym jest :   :Uśmiecha się:
Ważna jest akceptacja.

(31 Maj 2018, Czw 11:01)forac napisał(a): eh lipa zawsze szybko odpływam myślami, większość myśli wydaje się neutralna lub nawet pozytywna, pewnie od nastroju zależy
chyba faktycznie mam tendencje do odpływania, nawet normalse w robocie się podśmiechują "nie śpij na stojąco", "nie myśl tyle, bo myśliwym zostaniesz" itp.
druga sprawa w tej książce pisali, że jest to metoda dla ludzi, którym nie pomogły inne terapie

Mi w sumie nie pomogły    :Obraził się:
Pokonałem fobię
Odpisz
#31
Mi tam uwaznosc nie wychodzi, po za tym wydaje mi się że to uciekanie od problemu zamiast znalezienie przyczyny lęków czy dołów
Ale jeżeli komuś inne terapie nie pomogły to może spróbować    :Uśmiecha się dziwnie:
Odpisz
#32
Codziennie trenuję defuzję. Jest nieco lepiej powiedzieć "doświadczam teraz uczucia stresu" niż "stresuję się". Obecnie dotarłem do wprowadzenia do uważności. Udało mi się nawiązać chwilowy kontakt z teraźniejszością, gdyż moje myśli ciągle błądzą po przeszłości, a zwłaszcza po przyszłości. To było ciekawe uczucie. Czułem się hiperrealistycznie    :Uśmiecha się szeroko:. Zauważyłem, że w teraźniejszości (czy może w "Ja obserwującym") nie ma miejsca na oceny, zmartwienia, itp.
Odpisz
#33
No ale jak utrzymać stan uwaznosci na dłużej, chwilę to może nawet mi się udaje ale potem standardowo zapetlam się w myślach    :Uśmiecha się dziwnie:
Odpisz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Wink To już ponad trzy miesiące bez fobii społecznej! :) slonecznik77 0 399 25 Lut 2018, Nie 22:11
Ostatni post: slonecznik77


PhobiaSocialis.pl

Forum dla cierpiących na fobię społeczną (lęk społeczny, chorobliwa nieśmiałość, osobowość unikająca, hikikomori). Znajdziesz tu pomoc, informacje i porady, oraz poznasz podobnych ludzi, którzy zrozumieją twoje problemy! Pamiętaj, że nie jesteś sam(a)!