20 Lip 2014, Nie 2:31, PID: 403770
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20 Lip 2014, Nie 2:32 przez Ksenomorf.)
O rety, rety. A Ala ma kota. Ty serio nie wiesz, w ogóle, o czym była rozmowa.
Przecież druga wypowiedź dotyczy poświęcenia w rodzinie. Sugerowano, że w rodzinie priorytetem jest satysfakcja i przyjemność, a ja twierdziłem i nadal twierdzę, że najczęściej mogą być tylko wynikiem, a nie celem samym w sobie
Natomiast jeśli chodzi o pierwszą wypowiedź, to gdzie ty tam widzisz stwierdzenie, że w zjawisku „egoizm” nie występuje przyjemność bądź satysfakcja? Napisałem tylko, że niepoprawna jest dla egoizmu definicja o następującej treści:
egoizm - doświadczanie przyjemności bądź satysfakcji.
Bo jest nieprecyzyjna i może mieć odniesienie do wielu innych zjawisk, także w rodzinie, tylko że tam nie jest zasadniczo, jak już pisałem, celem samym w sobie. Differentia specifica egoizmu to zainteresowanie sobą, skupienie na sobie, dbanie o własny interes, ewentualnie chęć doświadczania przyjemności - chociaż to już bliższe hedonizmowi. To są subtelności, ale bardzo istotne w rozmowie, szczególnie gdy mowa o celowości, bo inaczej wygląda definicja: „chęć doświadczania czegoś”, a inaczej „doświadczanie czegoś” - ginie element woli.
Przecież druga wypowiedź dotyczy poświęcenia w rodzinie. Sugerowano, że w rodzinie priorytetem jest satysfakcja i przyjemność, a ja twierdziłem i nadal twierdzę, że najczęściej mogą być tylko wynikiem, a nie celem samym w sobie
Natomiast jeśli chodzi o pierwszą wypowiedź, to gdzie ty tam widzisz stwierdzenie, że w zjawisku „egoizm” nie występuje przyjemność bądź satysfakcja? Napisałem tylko, że niepoprawna jest dla egoizmu definicja o następującej treści:
egoizm - doświadczanie przyjemności bądź satysfakcji.
Bo jest nieprecyzyjna i może mieć odniesienie do wielu innych zjawisk, także w rodzinie, tylko że tam nie jest zasadniczo, jak już pisałem, celem samym w sobie. Differentia specifica egoizmu to zainteresowanie sobą, skupienie na sobie, dbanie o własny interes, ewentualnie chęć doświadczania przyjemności - chociaż to już bliższe hedonizmowi. To są subtelności, ale bardzo istotne w rozmowie, szczególnie gdy mowa o celowości, bo inaczej wygląda definicja: „chęć doświadczania czegoś”, a inaczej „doświadczanie czegoś” - ginie element woli.